تصویب پرداخت تسهیلات به ۲۰ واحد صنعتی در قم

سپهر اقتصاد-رییس سازمان صمت استان قم، گفت: پرداخت ۲۴۵ میلیارد تومان تسهیلات، برای ۲۰ واحد صنعتی، در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان تصویب شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛  محمود سیجانی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با اشاره به اینکه با هدف رونق تولید برای تکمیل واحد‌های صنعتی و سرمایه در گردش واحد‌های صنعتی امسال هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی در نظر گرفته شد است، افزود: تاکنون هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از این تسهیلات برای بخش صنعت و ۱۰۰ میلیارد تومان برای بخش کشاورزی تصویب شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۷۴۰ میلیارد تومان تسهیلات به بخش صنعت پرداخت شده است، افزود: پرداخت این تسهیلات باعث تثبیت و ایجاد اشتغال برای ۷۷۰ نفر در بخش صنعت شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به گزارش هیئت نظارت بر پرداخت تسهیلات سال ۹۹ گفت: بر اساس این گزارش پارسال هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان به ۳۳ واحد صنعتی، تثبیت و ایجاد اشتغال ۹۸۰ نفر را در بخش صنعت استان باعث شده است.

همچنین تقسیط بدهی ۱۴ واحد صنعتی در زمینه بیمه و بانک و امهال بدهی و سود تسهیلات بانکی کشاورزان به دلیل خشکسالی تا ۳ سال از دیگر مصوبات جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم است.

مهرداد غضنفری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم نیز در این جلسه، افزایش اختیارات استان در حوزه مسائل اقتصادی، شناسایی ۶۵ مورد مجوز و راهکار برای ارتقای فعالیت‌های مختلف اقتصادی، تامین منابع و گره گشایی از صنایع راکد و نیمه راکد، را سه محور پیشنهادی برای ارائه در سفر رئیس جمهور به قم اعلام کرد.

وی بر پیگیری مصوبات سفر‌های استاندار به بخش‌ها و شهرستان‌ها تاکید کرد و افزود: برای ایجاد تحول و رفع مشکلات در استان نیاز به هماهنگی و پای کار بودن مدیران برای رفع مشکلات داریم.

وی افزود: عزم ما در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان حمایت از واحد‌های تولیدی با شرط حمایت از تولید با قید رعایت قانون و تاثیر در اشتغال و محرومیت زدایی در بخش‌ها و نواحی مختلف استان است.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر