تعاونی‌های مسکن قم تقویت شوند

سپهر اقتصاد - استاندار قم تقویت شرکت تعاونی‌های مسکن استان و نظارت بر آنها را ضروری دانست و گفت: مدیریت استان به دنبال توسعه مسکن در شهرستان‌ها و ایجاد شرایطی برای مهاجرت معکوس به روستاهاست.

به گزارش  روابط عمومی استانداری قم، سید محمدتقی شاهچراغی در دیدار مهدی مسکنی معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی سخنانی توسعه اشتغال و تامین معیشت مردم را امری ضروری دانست و با اشاره به نقش تعاونی‌ها در این راستا اظهار داشت: توجه مسئولان به این حوزه در راستای بهبود شاخص های اقتصادی راهگشا است.

او با اشاره به قرار گرفتن این استان در مجاورت پایتخت و فرصت ویژه برای توسعه اشتغال، فعالیت حدود ۲ هزار تعاونی در استان را مورد توجه قرار داد و گفت: بعضی از این تعاونی‌ها نیازمند حمایت بیشتری هستند.

شاهچراغی همچنین در ادامه با یادآوری آمار مددجویان بهزیستی، تشکیل تعاونی‌های مرتبط با این نهاد را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: این تعاونی‌ها نیازمند پشتیبانی و حمایت ویژه هستند.

استاندار قم با بیان ویژگی مذهبی قم، تقویت تعاونی‌های فعال در زمینه تولید محصول‌های فرهنگی متناسب با جایگاه قم را برای ارتقای سطح معیشت موثر دانست و تصریح کرد: در حوزه فرش دستباف نیز می‌توانیم زمینه اشتغال اقشار آسیب پذیر را با همکاری نهادهای حمایتی فراهم کنیم.

وی همچنین تقویت و نظارت بر شرکت تعاونی‌های مسکن را ضروری دانست و گفت: مدیریت استان به دنبال توسعه مسکن در شهرستان ها و ایجاد شرایطی برای مهاجرت معکوس به روستاها است که در این راستا باید از ظرفیت تعاونی‌ها بهره گرفته شود./

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر