تمامی محصولات کشاورزی الگوی کشت قم، کود یارانه‌ای دریافت می‌کنند

سپهر اقتصاد- مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی قم گفت: به تمامی محصولات کشاورزی مطابق با الگوی کشت استان، کودهای یارانه‌ای تخصیص داده شده است

حسین زند در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: در راستای اجرای طرح برنامه الگوی کشت استان به تمامی محصولات کشاورزی اعم از زراعی، باغی، گلخانه‌ای و گیاهان دارویی، ابلاغی سازمان جهاد کشاورزی استان، کودهای یارانه‌ای تخصیص داده شده است.
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان قم، بیان کرد: در حال حاضر برنامه الگوی کشت استان قم شامل ۹۴ نوع محصول کشاورزی در سطح بیش از ۷۵ هزار هکتار می‌باشد.
زند با اشاره به وضعیت مطلوب تامین و تدارک کودهای یارانه‌ای استان، افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون بیش از ۷ هزار تن انواع کودهای شیمیایی یارانه‌ای ازته، فسفاته و پتاسه برای استان قم تدارک شده است.
وی اضافه کرد: در دو ماهه ابتدای سال‌جاری بیش از ۲ هزار تن کود یارانه‌ای در بخش کشاورزی توزیع و مصرف گردیده است و در حال حاضر بیش از ۴ هزار تن انواع کودهای مذکور در انبارهای تحت پوشش شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در استان جهت تامین به موقع نیاز کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی ذخیره سازی شده است.
زند در پایان بیان کرد: شبکه رسمی توزیع شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در سطح استان شامل ۲۱ کارگزار توزیع نهاده‌های کشاورزی می‌باشد که کودهای شیمیایی یارانه‌ای از طریق این شبکه و با قیمت‌های مصوب و تحت کنترل و نظارت کامل به مصرف کشاورزان و از طریق حواله‌های الکترونیکی توزیع می‌گردد.
خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر