تولید نزدیک به 7 هزار تن آبزیان پرورشی در قم

سپهر اقتصاد- رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم در خصوص تولید آبزیان پرورشی گفت: در سال ۱۴۰۰ دو هزار و ۱۲۸ تن، در سال ۱۴۰۱ دو هزار و ۳۰۰ تن و در سال ۱۴۰۲ دو هزار ۵۰۰ تن تولید آبزیان پرورشی داشته باشیم که درمجموع شش هزار و ۹۲۸ تن تولید در عرصه آبزیان پرورشی داشته‌ایم.

محمدرضا حاجی‌رضا در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار کرد: دولت در ۲۹ ماه اخیر فعالیت‌های چشم‌گیری در عرصه آبزی‌پروری انجام داده است و توانسته است رتبه‌های بالایی در سطح کشور در بخش‌های تولید گوشت ماهیان خاویاری، تولید خاویار پرورشی و تولید ماهیان زینتی به دست آورد.

وی در خصوص تولید آبزیان پرورشی گفت: در سال ۱۴۰۰ دو هزار و ۱۲۸ تن، در سال ۱۴۰۱ دو هزار و ۳۰۰ تن و در سال ۱۴۰۲ دو هزار ۵۰۰ تن تولید آبزیان پرورشی داشته باشیم که درمجموع شش هزار و ۹۲۸ تن تولید در عرصه آبزیان پرورشی داشته‌ایم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم در خصوص ماهیان زینتی افزود: همچنین در سال ۱۴۰۰ شش میلیون ۵۶۰ هزار قطعه ماهی زینتی، در سال ۱۴۰۱ هفت میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه ماهی زینتی و در سال ۱۴۰۲ هشت میلیون قطعه ماهی زینتی به تولید رسید که در کل ۲۱ میلیون و ۷۶۰ هزار قطعه ماهی زینتی تولید شده است.

وی با اشاره به صدور پروانه آبزیان بیان کرد: از سال ۱۴۰۰ تا سال۱۴۰۲درمجموع  ۴۵ فقره پروانه برای آبزیان صادر شد که از این آمار ۱۰ فقره در سال ۱۴۰۰، ۲۵ فقره در سال ۱۴۰۱ و ۱۰ فقره در سال ۱۴۰۲ صادر گردیده است.

حاجی رضا در ادامه بیان کرد: دیگر اقدام دولت در ۲۹ ماهه اخیر فعالیت در عرصه خاویار پرورشی بوده است که در سال ۱۴۰۰ ؛ ۱۲۸ کیلوگرم، سال۱۴۰۱ نیز ۱۸۶ کیلوگرم و در سال ۱۴۰۲ همچنین ۱۹۸ کیلوگرم تولید در عرصه خاویار پرورشی داشته‌ایم.

وی در پایان ضمن اشاره به فعالیت‌ها و کسب رتبه‌های کشوری در سال ۱۴۰۱ گفت: ما در قم توانسته‌ایم در سال ۱۴۰۱ رتبه‌های ششم، هفتم و دهم کشور به ترتیب در عرصه‌های تولید گوشت ماهیان خاویاری، تولید خاویار پرورشی و تولید ماهیان زینتی را به دست آوریم.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر