جابجایی ۶۹ هزار نفر توسط ناوگان ریلی قم

سپهر اقتصاد-مدیرکل راه آهن استان قم از جابجایی ۶۹ هزار مسافر توسط ناوگان ریلی قم خبر داد.

غلامحسین دباغ عنوان کرد: ستاد نوروزی اداره کل راه آهن قم از ۲۵ اسفند تشکیل و تا ۱۵ فروردین آماده خدمات رسانی به زائرین و مسافرین خواهد بود که در این ایام به طور میانگین روزانه ۵۴ رام قطار مسافری از ایستگاه‌ های راه آهن قم تردد و در این ایام ۳۶ هزارو ۲۶۳ نفر مسافر نرخ ورود به استان و ۳۲ هزار و ۸۵۱ نفر نرخ خروج از استان بوده است که در مجموع ۶۹ هزار و ۱۱۴ هزار نفر از ایستگاه‌های محمدیه و قم تردد داشته اند.

مدیرکل راه آهن قم ادامه داد: در زمینه تاخیرات قطارها نیز قطارهای در حین سیر 8 و نیم ثانیه و از مبدا قم نیز تمامی قطارها بدون تاخیر اعزام شده اند که این آمار نسبت به گذشته قابل توجه و شایسته تقدیر است.

وی افزود: با توجه به استقبال خوب مسافرین روزهای زوج ۳ رام قطار و در روزهای فرد ۴ رام قطار به سمت مشهد مقدس درحال خدمات رسانی و جابجایی مسافرین هستند.

دباغ با اشاره به اقدامات فرهنگی راه آهن قم در میزبانی و بدرقه از زائران گفت: از جمله اقدامات فرهنگی صورت گرفته در ایستگاه راه آهن قم برپایی ایستگاه نقاشی ویژه کودکان، محافل ختم قرآن، میز گفتمان دینی، پاسخگویی به مسائل شرعی و همچنین اجرای زنده گروه سرود و برگزاری مسابقات فرهنگی در روز میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام نیز از جمله این اقدامات می باشد.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر