دانش ساخت ماشین آلات صنعتی در دستان متخصصان قمی

سپهر اقتصاد- دستیابی متخصصان قمی به دانش ساخت ماشین آلات صنعتی، مسیر بی نیازی به واردات این محصولات را هموار‌تر کرده است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما با آنکه در سال‌های گذشته متهم ردیف اول آلایندگی‌ها به مصرف سوخت خودرو‌ها باز می‌گشت، اما کارشناسان بر این باورند که باید از فعالیت‌های صنایع فلزی در کلانشهر‌ها جلوگیری شود.
به اعتقاد آن‌ها سهم صنایع و معادن در آلودگی هوا به طور چشمگیری رشد پیدا کرده است، و صنایع معدنی و فلزی مانند فولاد، پتروشیمی، سیمان، مس و روی را متهم ردیف اول آلودگی هوا هستند.
آنچه در این سال‌ها برای محققان به اثبات رسیده، سهم بسزای صنایع و معادن در وارونگی هواست، مشکلی که بی شک، لاعلاج نیست و راه حلی دارد.
ساخت انواع بک فیلتر یا فیلتراسیون صنعتی برای صنایع مختلف، ساخت انواع دستگاه‌های خُردایش برای صنایع معدنی برای اولین بار در غرب آسیا و ساخت نخستین خط تولید مواد خاص شرکت صنایع شیمیایی فارس (که نمونه دیگری در دنیا ندارد)، از جمله اقدامات ماشین سازی کاویان جم است.
شرکت ماشین سازی کاویان جم از سال ۹۰ و با همت دو کارشناس با انگیزه در شهرک صنوف استان قم آغاز به کار کرده، و برای ۵۰ نفر هم به صورت غیر مستقیم فرصت شغلی ایجاد کرده است.
خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر