در سال ۱۴۰۲ انجام شد؛

واگذاری ۲ هزار قطعه زمین جوانی جمعیت در استان قم 

سپهر اقتصاد-معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان قم از اعطای قرارداد واگذاری دو هزار قطعه زمین در طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (قم)، سید حسن اسحاق در خصوص اقدامات انجام در سال گذشته در حوزه معاونت املاک و حقوقی این اداره کل اظهار کرد: در استان قم حدود ۱۴ هزار متقاضی طرح جوانی جمعیت (سه و چهار فرزندی) در سامانه نهضت ملی مسکن اقدام به نام نویسی کرده اند که از این تعداد، بیش از نه هزار متقاضی، حائز شرایط شناخته شده اند.

وی با اشاره به واگذاری دو هزار قطعه زمین به متقاضیان طرح جوانی جمعیت در سال گذشته، افزود: بیش از دو هزار و ۵۰۰ متقاضی دیگر که مراحل تکمیل مدارک و پرونده را طی کرده اند، در نوبت دریافت قرارداد واگذاری زمین طرح جوانی جمعیت هستند و به سایر متقاضیان حائز شرایط نیز به مرور، این قرارداد اعطا می شود.

اسحاق در خصوص واگذاری اراضی انفرادی در طرح نهضت ملی مسکن در سایت های ویلایی توضیح داد: در مجموع، برای بیش از یک هزار و ۲۰۰ متقاضی تشکیل پرونده انجام شده که پس از انجام مراحل و اقدامات اداری و مالی آن، به زودی شاهد واگذاری اراضی انفرادی به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن خواهیم بود.

وی گفت: در سال گذشته بالغ بر ۷ هزار و ۴۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در قالب تعاونی ها قرارداد واگذاری منعقد شد.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان قم با اشاره به اهمیت تامین سرانه ها و کاربری های غیر مسکونی در نقاط مختلف استان از واگذاری اراضی با کاربری های عمومی گفت و افزود: این اراضی با کاربری های آموزشی، تاسیسات شهری، تجاری، فضای سبز، مذهبی، ورزشی و ... برای تامین سرانه های شهری به دستگاه ها ذیربط واگذار شده و یا در حال واگذاری است.

وی تصریح کرد: دستگاه های ذیربط موظفند نسبت به تحویل و اخذ قرارداد واگذاری کاربری های عمومی(فرهنگی ورزشی آموزشی و درمانی- بهداشتی) مطابق با فراز اول ماده ۱۰۰ قانون تنظیمِ بخشی از مقررات مالی دولت، پیگیری لازم را از اداره کل راه و شهرسازی به عمل آورند. در غیر این صورت برای تحقق این امر، اداره کل راه و شهرسازی نسبت به واگذاری به اشخاص حقوقی یا حقیقی واجد شرایط  و ذیصلاح مطابق با فراز دوم ماده صد قانون مزبور عمل خواهد کرد.

وی در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه دریافت اسناد تک برگ اراضی دولتی گفت: در سال گذشته حدود ۱۷ هزار فقره سند مالکیت کاداستری اراضی دولتی  در راستای طرح نهضت ملی مسکن و قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در سایت های پرنیان، کهک، قنوات، ۵۶۰ هکتاری و شهرک شهید سلیمانی اخذ شد.

اسحاق در پایان اظهار کرد: در سال جدید اخذ اسناد مالکیت تک برگ فاز دوم پرنیان به مساحت سه هزار هکتار و شهر جعفریه به مساحت ۸۴ هکتار در دستور کار این معاونت خواهد بود.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر