رشد ۲۵ درصدی تامین کودهای کشاورزی یارانه‌ای در قم طی دوسال اخیر

سپهر اقتصاد- مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان قم، از افزایش معنادار تامین و تدارک و توزیع کودهای کشاورزی یارانه ای ازته، فسفاته و پتاسه در دولت مردم خبر داد.

حسین زند در گفت‌وگو با ایسنا وضعیت تامین و تدارک و توزیع کودهای کشاورزی یارانه‌ای توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی را علیرغم تحریم‌های ظالمانه و چالش‌های گوناگون دیگر در دو سال اخیر قابل قبول دانست.

 مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان قم سال های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ را یکی از ویژه ترین سال‌های عملکردی در سابقه شرکت خدمات حمایتی کشاورزی برشمرد و از اجرایی شدن صددرصد برنامه ابلاغی کود و رسیدن به رکوردهای بی سابقه طی دو سال گذشته خبر داد.

زند گفت: تامین و تدارک و توزیع کودهای کشاورزی یارانه‌ای در دوسال اخیر بیش از ۲۵ درصد( بیش از ۷ هزار تن) نسبت به مدت مشابه قبلی رشد داشته است.

وی در ادامه به افزایش ۱۵ درصدی محصول گندم طی این سال ها اشاره کرد و تأکید کرد: علی‌رغم وجود خشکسالی و کاهش شدید میزان بارندگی و نزولات جوی در استان قم و کمترین میزان در سطح کشور و در چند دهه اخیر استان، خوشبختانه با تامین و تدارک به موقع کود و تغذیه مناسب محصول گندم، شاهد افزایش ۱۵ درصدی تولید این محصول استراتژیک نسبت به قبل بوده ایم.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان قم افزود: مصرف بهینه و متعادل کودهای کشاورزی و استفاده از ترکیبات مناسب کودی به خصوص کودهای فسفاته و پتاسه یکی از عوامل مهم در افزایش عملکرد و بهبود کیفیت محصولات کشاورزی است و استان قم در دوسال اخیر در مصرف متعادل و بهینه کودهای شیمیایی در سطح کشور رتبه برتر را کسب نموده است.

زند تصریح کرد: پس از آغاز شروع به کار دولت مردمی از شهریور ۱۴۰۰ و با اجرای طرح سامانه کنترل و پایش مواد کودی، صد درصد کودهای توزیعی در بخش کشاورزی استان بر اساس صدور حواله الکترونیکی کود انجام شده است و طی دوسال اخیر بیش از ۳۵۰۰۰ حواله الکترونیکی کود صادر و کودهای کشاورزی یارانه‌ای تحویل کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی شده است.

زند در ادامه به اهمیت و نقش شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در حوزه کشاورزی و توزیع نهاده‌های کشاورزی اشاره کرد و گفت: در جهت اطلاع رسانی و تبین فعالیت و عملکرد شرکت در دوسال گذشته و در دولت مردم حدود ۱۴۰۰ محتوای خبری در قالب مصاحبه با خبرگزاری‌ها، شبکه‌های استانی، روزنامه‌ها و همچنین انعکاس فعالیت‌های شرکت در سایت های خبری صورت گرفته است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان قم همایش های ترویجی و آموزشی معرفی سبد کودی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی را بسیار مفید و سودمند دانست و افزود: ۴ همایش طی دو سال اخیر با شرکت ۵۰ تولید کننده برتر داخلی کودهای کشاورزی برگزار شد که ۷۰ درصد این شرکت‌های تولیدی دانش بنیان می‌باشند.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر