رشد ۵۲ درصدی درآمد عوارض ساختمانی در قم

سپهر اقتصاد-مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم گفت: طی پنج ماه نخست سال ۱۴۰۲ در بحث درآمد حاصل از عوارض ساختمانی، ۹۶ درصد تحقق درآمد داشتیم که نسبت به سال گذشته ۵۲ درصد رشد داشته است.

محمد وحیدنیا در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، اظهار کرد: با همکاری همه مناطق و با تدابیر معاون مالی اقتصادی شهرداری توانستیم در ۵ ماه نخست سال جاری، ۱۰۸ درصد از درآمدها را محقق کنیم که می‌تواند نویدبخش تحقق درآمدهای لازم در ماه‌های آینده باشد.  

وی با اشاره به پیش‌بینی بودجه ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی در ۵ ماه نخست امسال، افزود: وصولی شهرداری در این مدت به ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومانی رسیده است.  

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم خاطرنشان کرد: این تحقق در پنج ماه نخست سال جاری در بخش نقدی حدود ۸۱ درصد و در بخش غیرنقدی ۱۸۰ درصد بوده است.  

وحیدنیا با اشاره به تحقق سرفصل‌های درآمدی شهرداری، تصریح کرد: به‌صورت کلی در پنج ماه نخست سال ۱۴۰۲ در بحث درآمد حاصل از عوارض ساختمانی ۹۶ درصد تحقق درآمد داشتیم که نسبت به پارسال ۵۲ درصد رشد داشته است و در بحث نوسازی و بهای خدمات پسماند نیز ۷۴ درصد تحقق داشتیم که نسبت به سال گذشته ۴۵ درصد رشد را نشان می‌دهد.  

وی با اشاره به رشد نکردن پرداختی اعلامی وزیر اقتصاد در سهم مالیات بر ارزش‌افزوده به شهرداری‌ها در قم گفت: ما در قم شاهد کاهش درآمد نسبت به مدت مشابه بودیم که آمار نگران‌کننده‌ای است و امیدواریم با پیگیری‌های متعددی که در حال انجام است در ماه‌های آتی بتوانیم منابع لازم را جذب کنیم.  

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم با بیان اینکه هدف‌گذاری شورای اسلامی شهر قم برای درآمد ارزش‌افزوده هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان است، گفت: مبنای هدف‌گذاری شورای شهر بررسی عملکرد سال گذشته بود که به نظر می‌رسد این موضوع نمی‌تواند ملاک عمل باشد.  

وحیدنیا با اشاره به اینکه پیش‌بینی درآمد استان از مالیات بر ارزش‌افزوده در مجموع هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است، افزود: در این خصوص تطابقی میان پیش‌بینی شورای اسلامی شهر و استان وجود ندارد، اما تلاش کردیم با پیگیری‌هایی که از اداره کل مالیاتی و مجموعه اقتصاد دارایی و نمایندگان مجلس انجام داده و منابع لازم را جذب کنیم.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر