سه خبر از حوزه شهری

سپهر اقتصاد-رانندگان تاکسی در قم از تعلق مالیات بر کارت‌خوان‌ها معاف هستند
به گزارش واحد خبر سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم، بر اساس استعلام صورت گرفته از اداره کل امور مالیاتی استان قم، استفاده از دستگاه کارت‌خوان جهت اخذ کرایه در تاکسی‌ها مشمول مالیات نمی‌گردد.


لذا تاکسیرانان می‌توانند به‌منظور رفاه حال شهروندان و مسافرین و همچنین حذف کرایه نقدی، در اسرع وقت نسبت به تهیه و نصب دستگاه کارت‌خوان از بانک‌هایی که  دارای حساب بوده اقدام نمایید .

رشد 30 درصدی آمار مراجعه به مراکز معاینه فنی خودرو قم در سال جدید

رشد 30 درصدی آمار مراجعه به مراکز معاینه فنی خودرو قم در سال جدید

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم از رشد 30 درصدی مراجعه رانندگان جهت اخذ معاینه فنی در سال جدید نسبت به آمار مشابه در سال گذشته خبر داد.

به گزارش واحد خبر سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم، حسین شعبان زاده با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا نیمه خرداد بیش از 26 هزار خودرو سبک جهت اخذ گواهی معاینه فنی به مراکز سه‌گانه موجود در شهر قم مراجعه کرده‌اند، اظهار داشت: این آمار نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته، افزایش 30 درصدی را ثبت کرده است.

وی با تأکید بر اینکه در طول سال، سه مقطع زمانی شاهد افزایش آمار مراجعه به مراکز معاینه فنی هستیم که خرداد به‌واسطه شروع فصل سفرهای تابستانی، شهریور و سفرهای پایانی تابستان و همچنین اسفند که آغاز سفرهای نوروزی است افزود: بهتر است رانندگان با برنامه‌ریزی و مراجعه قبل از شلوغی مراکز بتوانند نسبت به اخذ گواهی معاینه فنی و اطمینان از سلامت وسیله نقلیه خود اقدام نمایند.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم ادامه داد: بسیاری از آزمون‌های انجام‌شده جهت تأیید معاینه فنی خودرو به‌وسیله سیستم‌های رایانه‌ای و بر اساس استانداردهای موجود است که تحت نظارت مستقیم سامانه یکپارچه معاینه فنی ایران صورت می‌پذیرد و دخالت‌های انسانی و اعمال‌نظر نیروی انسانی و کاربران فعال در این مراکز در حداقل تأثیرگذاری قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه فعالیت مراکز معاینه فنی تحت نظارت و کنترل لحظه‌ای سامانه یکپارچه معاینه فنی ایران انجام می‌شود مطرح کرد: سازمان ترافیک بر نحوه ارائه خدمات به شهروندان و رعایت دستورالعمل‌های موجود، نظارت دارد و شهروندان در صورت شکایت می‌توانند با مراجعه به سامانه سیمفا از بستر اینترنت نسبت به ثبت و پیگیری شکایت خود اقدام کنند

اجرای بازآفرینی شهری قدیمی‌ترین بافت شهر قم با رویکرد افزایش سرانه‌های ورزشی و آموزشی

اجرای بازآفرینی شهری قدیمی‌ترین بافت شهر قم با رویکرد افزایش سرانه‌های ورزشی و آموزشی

در راستای حل مشکلات بافت های فرسوده و ناکارآمد با اولویت‌بندی نیازهای بازآفرینی شهری منطقه یک با تأکید بر تأمین سرانه‌های ورزشی و آموزشی براساس کمیسیون ماده پنج، با هم‌اندیشی مدیران شهری در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش واحد خبر منطقه یک شهرداری قم، جلسه بررسی پروژه بازآفرینی شهری در محدوده منطقه یک با حضور رضاخانی مدیر منطقه، خاکی مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر و نمایندگان معاونت معماری و شهرسازی برگزار شد.

مدیر منطقه یک شهرداری قم با اشاره به اینکه در جهت تحقق کاهش مشکلات و ناپایداری‌ها و ارتقاء شرایط کیفی زندگی در بافت های ناکارآمد از طریق ایمن‌سازی و مقاوم‌سازی ساختمان‌ها، توسعه و بهبود زیرساخت‌ها، تأمین خدمات شهری و ایجاد بسترهای توسعه شهری مورد تأکید است.

مجید محمدرضا خانی با بیان اینکه بافت فرسوده مشکلات اقتصادی و اجتماعی زیادی در پی دارد ابراز کرد: لازم است همه ادارات و دستگاه‌ها با جدیت در زمینه ساماندهی و احیای بافت‌های فرسوده همکاری داشته باشند .

در ادامه با بیان نقطه نظرات مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری مبنی بر اقدامات مطالعاتی و برنامه‌ریزی‌شده در حوزه بازآفرینی شهری و جایگاه ویژه منطقه به علت دارا بودن قدمت زیاد و درگیری با بافت های فرسوده و ناکارآمد بیان شد که با احصاء مصوبات مرتبط و تطبیق با برنامه توسعه و طرح‌های بالادستی با تعامل مجموعه استان گام‌های مؤثری در طرح‌های بازآفرینی شهری با رویکرد برنامه محور داشته باشیم .

در پایان مقرر گردید کارگروه بازآفرینی شهری منطقه نسبت به شناسایی فضاهایی که پتانسیل احداث طرح‌های مرکز محله که دارای مصوبه کمیسیون ماده پنج با کاربری‌های فضای سبز و آموزشی دارند اقدام و جهت انجام فاز اجرایی به سازمان بهسازی و نوسازی که متولی بازآفرینی شهری بوده، معرفی شود.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر