شرایط حضور سرمایه‌گذاران خارجی در قم تسهیل می‌شود

شرایط حضور سرمایه‌گذاران خارجی در قم تسهیل می‌شود

سپهر اقتصاد- استاندار قم گفت: از همه ظرفیت‌های موجود برای تسهیل شرایط حضور سرمایه‌گذاران خارجی در قم استفاده می‌کنیم و حجم سرمایه‌گذاری خارجی در اقتصاد استان را بیش‌ازپیش گسترش خواهیم داد.

به گزارش  ایرنا، سید محمد تقی شاهچراغی  در جلسه تسهیل فرصت‌های سرمایه‌گذاری خارجی در قم بیان کرد: مسلمانان و شیعیان کشورهای همسایه به دلیل باورهای دینی و اعتقادی، علاقه‌زیادی به سرمایه‌گذاری و انجام فعالیت‌های اقتصادی در قم دارند که باید از این ظرفیت ویژه‌ به بهترین نحو ممکن برای توسعه سطح تولید و اشتغال استان استفاده کرد. وی افزود: اگر با نگاه به فرصت‌ ایجاد شده‌ در دولت سیزدهم برای تقویت همکاری‌های اقتصادی با کشورهای همسایه، از ظرفیت حضور سرمایه‌گذاران خارجی به شیوه‌ای مناسب استفاده شود،‌ تحولی مهم در حوزه فعالیت‌های تولیدی و صنعتی استان رخ خواهد داد و این مساله شکوفایی هرچه بیشتر اقتصاد قم را درپی خواهد داشت. وی با اشاره به این که قانون ملاک عمل همه بخش‌های استان در تسهیل شرایط و استقبال از سرمایه‌گذاران خارجی است، تاکید کرد: از تجربه موفق برخی از استان‌های کشور در جذب حداکثری سرمایه‌گذاران خارجی از کشورهای مسلمان و همسایه برای تقویت جایگاه قم در این بخش استفاده می‌کنیم. شاهچراغی با بیان این که هدف دولت سیزدهم رفع موانع موجود بر سر راه انجام فعالیت‌های اقتصادی‌ است، گفت: حل مسائل و مشکل‌های پیش‌روی سرمایه‌گذاران خارجی را به صورت مستمر در استان و در مواقع لزوم در سطح ملی دنبال خواهیم کرد و اجازه توقف کارها به دلیل کم کاری هیچ دستگاه‌اجرایی را نخواهیم داد. وی افزود: پیگیری کارها در این بخش تنها با نامه و مکاتبه اداری درست نمی‌شود و نیاز است که امور مرتبط با تسهیل شرایط حضور سرمایه‌گذاران خارجی در استان و فعالیت ایشان به صورت مستمر و میدانی تا رسیدن به نتیجه مورد نظر در کوتاه‌ترین زمان ممکن،‌ دنبال شود. وی ادامه داد: برای موفقیت راهبردهای تعیین شده در این موضوع نیاز است تا طرح‌های مورد نظر استان برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی با توجه به اولویت‌بندی‌های صورت گرفته برای علاقه‌مندان تبیین شود، همچنین تمامی سرمایه گذاران خارجی که هم‌اکنون در قم فعال هستند شناسایی شوند و مسائل و مشکل‌های هرکدام از آن‌ها مورد توجه قرار گیرد.

استاندار قم با اشاره به این که مسائل استان در دولت سیزدهم با نگاه جدید و با رویکرد برطرف کردن موانع و مشکل‌ها دنبال می‌شود، گفت: موضوع جذب سرمایه‌گذاران خارجی در استان و حمایت از ایشان به طور ویژه در دستور کار قرار گرفته‌است و مسائل و امور مرتبط با این بحث در جریان برگزاری جلسه‌های کارشناسی به صورت مستمر تا رسیدن به نقطه مورد نظر دنبال می‌شود.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر