ضرورت ایجاد الگوهای تولید پربازده در عرصه سوغات زائر و گردشگری استان قم


معاون اجتماعی فرهنگی و زیارت استاندار قم گفت: در عرصه سوغات زائر و گردشگری استان قم، ضرورت دارد تا الگوهای تولید پربازده با تکمیل زنجیره ارزش در این حوزه به صورت پیوسته ایجاد شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری قم، ابوالقاسم مقیمی در آیین افتتاحیه مجتمع آموزشی فنی و حرفه‌ای در حوزه گردشگری استان قم، عنوان کرد: ضرورت دارد زنجیره ارزش در حوزه گردشگری به صورت پیوسته ایجاد شود و به موضوع سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری و توسعه زیرساخت‌های گردشگری در استان قم با جدیت پرداخته شود.

وی اظهار کرد: فضای گردشگری و خدمات در حوزه صنایع دستی و سوغات، عرصه مانور و عملیات بخش خصوصی است و بخش دولتی، معین و حمایتگر است که نقش تسهیل‌گری را به عهده دارد.

معاون استاندار قم با بیان اینکه از سال ۱۴۰۰ تاکنون، ۳۵ درصد افزایش ورود زائر به استان قم را نسبت به قبل از کرونا داشته‌ایم، گفت: حوزه سوغات برای زائران و مهارت‌آموزی در حوزه گردشگری بایستی تقویت شود تا بتوان محصولات هنرمندان قمی از جمله سفال، انگشتر، منبت کاری، نقاشی، خط و... را به سراسر کشور و دنیا ارائه کرد.

مقیمی تصریح کرد: ایجاد الگوهای جدید تولید در عرصه هنر و سوغات، یکی از موضوعات مهمی‌ست که بایستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان به صورت ویژه به آن بپردازند تا برخی از مشکلات ارائه خدمات گردشگری در استان برطرف شود.

وی بیان کرد: عرصه هنر متعالی دینی بایستی در اماکن گردشگری استان قم فعال شود و فضاسازی محیطی متناسب با گردشگری به وسیله استفاده از المان‌های معنوی غیرمستقیم ایجاد شود تا دیگر مسائل و مشکلات این حوزه را بتوان مرتفع کرد.

معاون اجتماعی فرهنگی و زیارت استاندار قم تاکید کرد: استفاده از محصولات هنری هنرمندان قمی برای تولید سوغات نیز دارای اولویت است؛ مجموعه‌های فنی و حرفه‌ای با مشارکت بخش خصوصی باید به دنبال تربیت و آموزش هنرمندان شایسته‌ای در حوزه گردشگری استان باشند تا هنرجویان این عرصه‌ها تقویت شده و بتوانند تولیدات فاخری در این زمینه ارائه دهند.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر