ظرفیت و توان بسته‌بندی در کشتارگاه صنعتی قم تقویت می‌شود

فرماندار: ظرفیت و توان بسته‌بندی در کشتارگاه صنعتی قم تقویت می‌شود

سپهر اقتصاد-فرماندار قم با اشاره به برنامه‌ریزی انجام شده جهت توسعه کشتارگاه صنعتی قم، گفت: ارتقا و افزایش توان بسته‌بندی یکی از الزامات مهم کشتارگاه صنعتی قم است در صورتی که بخش بسته‌بندی در این واحد توانمندتر شود، محصول نهایی با کیفیت پایین‌تری بدست مردم می‌رسد.

عباس ذاکریان روز یکشنبه در حاشیه بازدید از کشتارگاه صنعتی قم در جمع خبرنگاران، بیان کرد: با اصلاحات و اقداماتی که در کشتارگاه صنعتی قم انجام گرفته، ظرفیت بسیار مطلوبی در سطح استان بوجود آمده است.

فرماندار قم بسته بندی و مدیریت پساب به همراه سایر الزامات بهداشتی را از ظرفیت های جدید کشتارگاه صنعتی قم دانست و ادامه داد: نظارت های بهداشتی بصورت مستمر توسط ناظران دامپزشکی و ناظران شرعی در حال انجام است.

ذاکریان با تاکید بر کیفیت تولید و عرضه گوشت در کشتارگاه صنعتی قم، تصریح کرد: با تمیهدات و زیرساخت های ایجاد شده در کشتارگاه صنعتی قم، گوشت قرمز و محصولی که بدست مصرف کننده می رسد وضعیت مطلوب و کاملا استانداردی دارد.

ذاکریان همچنین ایجاد زیرساخت های لازم جهت کشتار پرندگان، مرغ و طیور و پرورش ماهی را دیگر برنامه ریزی های انجام شده در سطح استان برای توسعه کشتارگاه صنعتی قم نام برد.

لازم به ذکر است؛ مجتمع کشتارگاهی طیب گوشت«جاهد» در زمینی به مساحت ۲۰ هکتار و زیر بنای ۱۱ هزار و ۵۰۰ متر در نزدیکی بزرگترین شهرک دام استان قم واقع و اشتغالزایی ۲۰۰ نفر را به طور مستقیم فراهم کرده است.

اسکان مسافران نوروزی در بقاع متبرکه قم بررسی شد

همچنین در بازدید سرزده فرماندار قم نحوه خدمات رسانی و اسکان زائران و مسافران نوروزی در سطح بقاع متبرکه استان رمورد بررسی قرار گرفت.

وی  با اشاره به اجرای طرح آرامش بهاری در امامزادگان عظیم الشان، افزود: بقاع متبرکه حضرت موسی مبرقع(ع) و امامزاده شاه جمال الدین(ع) دو بقعه محوری در اسکان و خدمات رسانی به زائران و مسافران نوروزی در سطح شهر قم هستند.

فرماندار قم ادامه داد: طی این بازدیدها ضمن بررسی و رصد نحوه اسکان و خدمات رسانی به مسافران نوروزی نسبت به حل مشکلات و چالش های پیش روی این مراکز در خدمات رسانی مطلوب به زائران تصمیماتی گرفته شد.

ذاکریان یادآور شد: برخی از مشکلات این مراکز در استقبال و اسکان مسافران و زائران باید طی همکاری های میان بخشی و بین دستگاهی برطرف شود تا فرصت خدمات رسانی مطلوب تری به مسافران نوروزی ایجاد شود.

گفتنی است در بیش از ۴۰ بقعه متبرکه قم، طرح آرامش بهاری ویژه نوروز ۱۴۰۱ با محوریت ۴ بقعه شاخص در حال انجام است. بقاع متبرکه امامزاده جمال الدین(ع) در کمربندی اراک، پنج امامزاده در پیرامون مسجد جمکران، امامزاده قلعه چم در مسیر قم-نیزار، امامزاده جعفر زواریون در محور قم-اراک، مهمترین بقاع متبرکه این استان در اسکان مسافران نوروزی است که طرح آرامش بهاری در حال اجرا است.

این برنامه با هدف تحقق مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی تدوین و اجرایی می‌شود و افزون بر ۶۵ مبلغ، در قالب«خیمه های معرفت» برنامه های فرهنگی، آموزشی و مشاوره ای برای نوجوانان و جوانان انجام می دهند و در بیش از ۸۰ بقعه نیز نماز جماعت اقامه می شود.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر