عملکرد موفق مرکز مشاوره کارافرینی جهاد دانشگاهی قم

سپهر اقتصاد-مدیر ستفای استان قم در دیدار رییس ستفای کشور از مرکز مشاوره کارآفرینی و نوآوری جهاد دانشگاهی استان گفت: در این مرکز، بیش از ۳۰ رویداد در دو سال و نیم اخیر برگزار شد و تقریبا بیش از ۱۳۸ کارگاه آموزشی در راستای توانمند سازی  واحدهای فناور استان قم، دانشجویان، فارغ التحصیلان و علاقمندان به حوزه کسب و کار برگزار شد.

به گزارش ایسنا، یاسر شریفی تصریح کرد: از میان ۲۰ پذیرشی که در مرکز کارآفرینی و نوآوری جهاد دانشگاهی قم وجود داشت، سه واحد فناور موفق در سال های اخیر از خروجی مهم  این مرکز بودند، که به صورت شرکت‌های مستقل مشغول به فعالیت شدند.

وی اضافه کرد: این مرکز، هم چنین تسهیلات خوبی را برای این شرکت های فناور فراهم کرد تا کسب و کار خود را گسترش داده و توانستند از مرکز خارج شوند.

شریفی بیان کرد: در مرکز مشاوره کسب و کار نیز در سال‌های اخیر طرح‌های مختلفی از جمله طرح توانمندسازی خانوار و مشاغل خانگی انجام شده است، طرح توانمند سازی خانوار مبتنی بر توسعه کسب و کارهای خانگی با همکاری بنیاد علوی که کارفرمای طرح است، در حال اجراست که ۲۰۰ نفر مشغول به فعالیت در این شبکه شغلی هستند.

دکتر ابراهیمی، رئیس ستفای کشور نیز، فعالیت های واحد را جهت تجاری سازی مناسب ارزیابی کرد و در خصوص توسعه فیزیکی مرکز، گفت که این مرکز می تواند از قانون مولدسازی استفاده کرده و از ظرفیت ساختمان‌های بلااستفاده دستگاه‌های اجرایی جهت توسعه فضای فیزیکی بهره مند شود، هم‌چنین از بدنه دانشجویی نیز می تواند جهت توسعه بدنه مرکز کمک کرده تا طرح های بیشتری وارد این مرکز شود.

وی گفت: این مرکز می‌تواند در حوزه ارتباطات نیز، ارتباط خود را تقویت کرده و همکاری خود را با مرکز ستفای کشور توسعه دهد.

در ادامه این جلسه، دکتر انصاری، معاون امور پارک ها و مراکز رشد جهاد دانشگاهی نیز پیشنهاداتی را به مرکز نوآوری جهاد دانشگاهی استان قم، ارائه داده و گفت: با توجه به ظرفیت استان قم، می توان پردیس پارک صنایع نرم و صنایع خلاق فرهنگی را در استان اضافه کرد، هم چنین می‌توان ساختارهای فناوری و نوآوری را در داخل خود دانشگاه‌ها ایجاد کرده و با بدنه دانشجویی ارتباط برقرار شود و دانشجویان بتوانند از خدمات این مرکز استفاده کرده و توانمند شوند و به اشتغال زایی دانشجویان در استان قم کمک کند.  

انصاری عنوان کرد: طرح‌هایی را هم که به صورت پایلوت در استان قم و توسط این مرکز در قم انجام شده را می‌توان در سطح کشور تعمیم داد تا دیگر واحدها نیز بتوانند از این موضوع  بهره‌مند شوند.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر