فقدان ثبات قیمت‌های مواد اولیه بزرگترین مشکل صنعت چاپ

سپهر اقتصاد- رئیس اتحادیه چاپخانه داران ‌و صنوف وابسته استان قم نبود ثبات قیمت قیمت‌های مواد اولیه را بزرگترین مشکل صنعت چاپ ذکر کرد و گفت: انتظار کاهش قیمت کاغذ وجود نداشت ولی تولیدکنندگان انتظار دارند قیمت‌ها ثباتی داشته باشد.

به گزارش فارس ، مجتبی محمودیان با بیان اینکه اکنون بالغ بر ۴۵۰ واحد زیر مجموعه صنعت چاپ در استان قم فعال است، اظهار کرد: در ۶ ماهه دوم سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ شرایط بهتر بود و صنعت چاپ استان طی این مدت و به ویژه سه ماهه چهارم سال گذشته شرایط به طور نسبی خوبی داشت.

وی عدم ثبات قیمت را مهمترین مشکل در زمینه صنعت چاپ ذکر کرد و گفت: ماده اصلی کسب و کار ما کاغذ است که قیمت آن فوق العاده بالا است. متأسفانه نرخ دستمزدها را به دلیل شرایط نامطلوب اقتصادی و رقابت زیاد نمی‌توانیم تغییر دهیم.

رئیس اتحادیه چاپخانه داران ‌و صنوف وابسته استان قم نوسان قیمت‌های مواد اولیه را بزرگترین مشکل صنعت چاپ ذکر کرد و گفت: انتظار کاهش قیمت کاغذ وجود نداشت ولی تولیدکنندگان انتظار دارند قیمت‌ها در همان سطح که دی ماه بر اساس آن قیمت تمام شده را محاسبه و قیمت عرضه محصولات را تعیین کردند باقی بماند.

وی خاطرنشان کرد: تولید کننده نگران است که محصولش را نتواند بفروشد بنابراین انتظار این است که از جانب سیاست گذاران اقتصادی و صنعتی در توزیع به موقع و حفظ ثبات قیمت مواد اصلی از جمله کاغذ همکاری بیشتری انجام شود.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر