قرارداد اجرای پروژه بسط شرقی حرم مطهر 45 ماهه است

-رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت مردمی شهرداری قم، آخرین وضعیت اجرای پروژه بسط شرقی حرم مطهر را تشریح کرد.

سپهر اقتصاد-رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت مردمی شهرداری قم، آخرین وضعیت اجرای پروژه بسط شرقی حرم مطهر را تشریح کرد.

علی رمضانی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، با اشاره به اقدامات در خصوص پروژه مجتمع پارکینگ و پایانه و بسط ضلع شرقی حرم مطهر حضرت معصومه (س) اظهار داشت: عرصه پروژه طبق تصویب کمیسیون ماده 5 به میزان 43 هزار متر بوده است که به دلیل وجود معارضات ملکی و عدم همکاری مالکین به 24 هزار مترمربع تقلیل پیدا کرده است .

وی با بیان اینکه در راستای اجرای این پروژه مهم، قرارداد مشارکتی با سرمایه‌گذار بخش خصوصی صورت گرفت، ابراز کرد: برای این پروژه کاربری‌هایی مانند 4 طبقه پارکینگ با ظرفیت 1600 واحد، یک طبقه پایانه خودروهای عمومی (اتوبوس و تاکسی)، فضای باز شهری (بسط) و مراکز تجاری و خدماتی مرتبط با نیازهای زائر پیش‌بینی‌شده است.

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت مردمی شهرداری قم، مدت‌زمان این قرارداد را 45 ماه از زمان ابلاغ دانست و گفت: فازبندی پروژه در راستای رفاه زائرین جهت بهره‌مندی از فضای پارکینگ و عبور و مرور در اولویت قرار گرفته است؛ به‌طوری‌که حداکثر ظرف مدت 18 ماه باید مسیر تردد زائرین روی سطح فراهم شود.

وی برخی موانع و مشکلات در اجرای پروژه را مورد اشاره قرار داد و گفت: مقاومت برخی مالکین در توافق با شهرداری جهت واگذاری ملک‌های واقع در محدوده پروژه، وجود شبکه‌های آب، برق و گاز و تأسیسات و تأخیر در واگذاری عرصه فروشگاه متبرکات حرم مطهر(س) ازجمله مشکلات در روند اجرایی این پروژه است.

انتهای پیام/104

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر