قم بهترین زیرساخت‌های تولید در کشور را دارد

قم بهترین زیرساخت‌های تولید در کشور را دارد/قم می‌تواند قطب حمایت‌های دانش بنیان باشد

سپهر اقتصاد- به گزارش روابط عمومی استانداری قم، علی رسولیان در ستاد تسهییل و رفع موانع تولید استان قم که در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، ضمن بیان گزارشی از بهره‌برداری از صنایع در سطح کشور، اظهار کرد: خوشبختانه مطابق آمار به دست آمده صنعت در کشور درحال رشد است.

وی با اشاره به اینکه برنامه دولت سیزدهم حمایت از تولید است، مطرح کرد: اعتقاد ما بر این است که بدون تولید امکان اشتغال نبوده و بدون اشتغال امکان معیشت و رشد نیست. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تولید موفق، با محوریت بخش خصوصی رقم خواهد خورد، عنوان کرد: مطابق تاکیدات مقام معظم رهبری به دنبال واگذاری تولید به بخش خصوصی هستیم. وی با تاکید بر اینکه در مسیر تولید مشکلاتی وجود دارد، خاطرنشان کرد: در بحث تسهیلات مشکلاتی وجود دارد که البته نباید تمام بار تسهیلات را بانک‌ها به دوش بگیرند. رسولیان با اشاره بر اینکه برای رشد تولید نیازمند سرمایه‌گذاری هستیم، تصریح کرد: سهم صنایع کوچک نسبت به نقش 43 درصدی اشتغال در کشور بسیار پایین است. وی با بیان اینکه قانون کار سخت‌گیرانه، یکی دیگر از مشکلات اصلی بخش تولید است، یادآور شد: وزارت صمت عزم جدی دارد که این مشکلات را رفع کند. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تامین زیرساخت‌ها را نیازمند سرمایه و تامین مالی دانست و ابراز کرد: تنها مسیر درآمدی شرکت‌های صنعتی واگذاری زمین است. وی ادامه داد: باید فعالین اقتصادی واقعی را حمایت کنیم و مشوق‌های بعد از بهره‌برداری را تقویت کنیم. رسولیان با اشاره به اینکه طی سال جاری در زیرساخت‌ها علی‌رغم مشکلات، زیرساخت‌های خوبی ارائه داده‌ایم، اذعان کرد: قم بهترین استان کشور در حوزه زیرساخت‌ها است. وی مشکلات برقی واحدهای تولیدی و صنعتی را مورد اشاره قرار داد و گفت: عزم جدی حل این مشکلات از طریق‌های مختلف وجود دارد که امیدواریم به زودی شاهد رفع این مشکل باشیم. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه قم می‌تواند قطب حمایت‌های دانش بنیان باشد، اظهار داشت: وزارت صمت باجدیت افزایش مشوق‌های دانش بنیان‌ها در قم را دنبال می‌کند. وی با اشاره به اینکه پیوست ایمنی یک ضرورت برای کارگاه‌ها است، عنوان کرد: این دغدغه در وزارت صمت وجود دارد چراکه حوادث و آتش‌سوزی‌های بسیاری را در قم شاهد هستیم.
محسن امیدیان معاون اقتصادی استاندار نیز اظهار کرد: رویکرد دولت سیزدهم ایجاد فضای جدید برای تولید است.
وی ادامه داد: خوشبختانه شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم در این عرصه توانسته عملکرد خوبی داشته باشد و مسیر تولید در استان را هموار کند.  
خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

Comments are closed.