قم موقعیت مکانی ممتازی برای فعالیت‌های تجاری دارد

سپهر اقتصاد - مدیرکل گمرکات قم گفت: این استان به دلیل نزدیک بودن به عمده‌ بازارهای مصرف و همچنین مهمترین راه‌های مواصلاتی کشور، موقعیت مکانی ممتازی برای گسترش فعالیت‌های تجاری دارد.

به گزارش ایرنا، اسفندیار دریکوندی  بیان کرد: طی‌سال‌های اخیر زیرساخت‌های خوبی در عرصه فعالیت‌های تجاری استان قم به خصوص در حوزه گمرکات ایجاد شده‌ و امکان پاسخ‌گویی مناسب به‌ نیازهای فعالان اقتصادی در حوزه صادرات و واردات فراهم است.

وی افزود: افزایش میزان صادرات درقم طی سال‌جاری نشان از بالا رفتن توان تولید واحدهای صنعتی فعال در استان دارد و این موضوع نشانگر موقعیت ممتاز قم برای حضور فعالان بخش‌خصوصی و سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به فعالیت‌های اقتصادی در این استان است.

وی ادامه داد: علاوه براین، قم با داشتن مکان‌های خاص برای فعالیت‌های تجاری در سطح بین‌المللی همچون منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان، شرایط مطلوبی برای تولید و صادرات کالاها با استفاده از امتیازهای ویژه درنظر گرفته شده برای فعالیت در این منطقه دارد.

منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان به‌عنوان مهم‌ترین و نزدیک‌ترین منطقه ویژه اقتصادی به مرکز سیاسی - اقتصادی کشور، واقع در مسیر جاده ابریشم، راه‌آهن سراسری و بزرگراه‌های اصلی شمال - جنوب و شرق - غرب ایران بوده و جهت برقراری ارتباط با اروپا، کشورهای آسیای میانه و خلیج‌فارس به‌منظور تولید، صادرات و ترانزیت کالا، موقعیتی ممتاز داشته و قادر است نقش تعیین‌کننده‌ای در اقتصاد کلان منطقه و کشور ایفا نماید.

دریکوندی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که میزان کالاهای صادر شده از گمرکات این استان طی ۹ ماه سپری شده از سالجاری به ۲۰۵ میلیون دلار رسید، گفت: از ابتدای سال‌ تا پایان آذرماه کالاهای قم رقالب چهارهزار و ۹۱ اظهارنامه و وزن ۱۸۰هزار و ۶۰۸ تن از گمرکات قم به بازارهای بین‌المللی صادر شده‌است.

وی همچنین بیان کرد: گمرکات قم با تسهیل فرآیند ترخیص واردات تجهیزات و ماشین‌ آلات مورد استفاده در واحدهای صنعتی، تلاش دارد چرخه تولید در استان روند رو به رشد خود را حفظ کند و بهره‌برداران بتوانند با استفاده از فناوری روز،‌ سطح کمی و کیفی محصولات خود را ارتقا دهند.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر