لزوم تلاش برای تحقق سهم 35 درصدی بهره وری در رشد اقتصادی

سپهر اقتصاد- رئیس سازمان ملی بهره وری با تاکید بر لزوم تلاش برای تحقق سهم 35 درصدی بهره وری در رشد اقتصادی گفت: بدیهی است این 35 درصد تنها از مسیر سازمان ملی بهره وری محقق نمی شود، بلکه همه دستگاه ها موظفند تا در این مقوله مهم و حیاتی ایفای نقش کنند و به بیان دیگر، همه مدیران باید یکی از وظایف هر روز خود را در این زمینه ببینند.

به گزارش خبرگزاری فارس ، فاطمه پهلوانی که در نشست راهبردی توسعه مدیریت استان در سالن کرامت استانداری سخن می گفت با اشاره به این که مفاهیم توسعه ای صرفا با فرهنگ سازی، نهادینه سازی و ایجاد زیرساخت های سیستماتیک در کشور شکل می گیرد اظهار کرد: تحقق 35 درصدی سهم بهره وری در رشد اقتصادی از مواردی است که در چند برنامه توسعه در کشور به عنوان اسناد بالادستی و در سال های اخیر دیده شده است.

وی خاطر نشان کرد: بدیهی است این 35 درصد تنها از مسیر سازمان ملی بهره وری محقق نمی شود، بلکه همه دستگاه ها موظفند تا در این مقوله مهم و حیاتی ایفای نقش کنند و به بیان دیگر، همه مدیران باید یکی از وظایف هر روز خود را در این زمینه ببینند.

رئیس سازمان ملی بهره وری همچنین بیان داشت: نظام مدیریت بهره ور لزوما با نگاه بالا به پایین محقق نخواهد شد، از این رو سازمان ملی بهره وری از سال 1398 به این نتیجه رسید که با تشکیل و یا ترمیم کمیته های استانی و یا منطقه ای در موضوع بهره وری، نگاه از پاینن به بالا در این عرصه دنبال کند.

پهلوانی یادآور شد: قانون تصریح دارد که این کمیته ها برای استفاده بهینه باید به ریاست استاندار، دبیری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی هر استان و همچنین عضویت جمعی از فعالان اقتصادی و اداری تشکیل شود.

وی افزود: در این کمیته هاست که خط مشی ها بهره وری استانی مشخص و به مرکز اعلام می شود.

پهلوانی همچنین اضافه کرد: برخی استان ها در تجربه تشکیل این کمیته به این نتیجه رسیده اند که مزیت رقابتی هر استان در حوزه اقتصادی می تواند به عنوان مبنای بهره وری استان مورد توجه قرار گیرد.

رئیس سازمان ملی بهره وری با بیان این که این سازمان در دوره نخست اقدامات خود است تصریح کرد: معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در حُکم انتصاب بنده به این سِمَت تصریح کرده است که سازمان ملی بهره وری باید خود به عنوان نخستین سازمان بهره ور در کشور شناخته شود.

وی ادامه داد: بر این اساس توجه به اصل بهره وری در سازمان ملی بهره وری، یک اصل است که در مواردی مانند ارتقای ظرفیت و توانمندی های نیروی انسانی دنبال شده و می شود.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر