مقوله توسعه صادرات درقم بسیار مهم و حائز اهمیت است

همراهی مدیران استانی و شهری باعث تسریع در پیشرفت و آبادانی می‌شود

سپهر اقتصاد - استاندار قم گفت: مقوله توسعه صادرات در قم به عنوان استانی سرشار از ظرفیت های غنی صادراتی بسیار مهم و حائز اهمیت بوده و شاهد برداشته شدن قدم ها و تلاش های خوبی در این زمینه هستیم.

به گزارش  روابط عمومی استانداری قم، سید محمد تقی شاهچراغی درپیامی به همایش تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان قم در سال ۱۴۰۰ ، آورده است: صادرات به عنوان موتور محرکه تولید و اشتغال و عامل رونق وپویایی اقتصاد ملی، همواره نقش کلیدی را در افزایش سهم کشور در عرصه مهم و رقابتی تجارت جهانی و تحکیم و تقویت بنیان های اقتصادی میهن عزیزمان داشته است.

پیام حاکیست: گسترش صادرات غیر نفتی با هدف کاهش اتکاء درآمدهای ملی، به نفت و دوری از خام فروشی، یکی از مهم ترین سیاست های کلان اقتصادی کشور در طی سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی بوده و شرایط کنونی کشور و چالش ها و تهدیدهای پیش روی اقتصاد ملی ازجمله تحمیل تحریم های ظالمانه و ناجوانمردانه، لزوم برنامه ریزی برای رسیدن به این هدف مهم و استراتژیک را، بیش از پیش ضروری ساخته است.

دربخش دیگری از این پیام آمده است:  بدون شک در شرایط فعلی، راهکار برون رفت از مشکلات فعلی اقتصاد کشور و دستیابی به افق های روشن در این حوزه از جمله حل مسأله بیکاری و رکود ناشی از تورم، ایجاد اشتغال مولد و بهبود وضعیت اقتصادی جامعه ، در گرو توجه به صادرات منهای نفت و عملیاتی کردن سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی مورد تأکید و ابلاغی مقام معظم رهبری می باشد.

پیام حاکیست: به موازات بحث های ملی، مقوله توسعه صادرات در استان قم به عنوان استانی سرشار از مزیت ها و ظرفیت های غنی صادراتی نیز بسیار مهم و حائز اهمیت بوده و شاهد برداشته شدن قدم ها و تلاش های خوبی در زمینه تسهیل روند صادرات کالاهای تولیدی استان و بها دادن به مسأله صادرات به عنوان یکی از دغدغه ها و اولویت های اصلی دولت سیزدهم هستیم.

دربخش دیگری ازاین پیام آمده است:  با چنین نگرشی، ان شاالله تمام توان و عزم خود را برای رفع موانع پیش پای فعالان عرصه تجارت و ایجاد گشایش های بیشتر در مسیر رونق و شکوفایی صادرات استان بکار خواهیم گرفت. بی تردید یکی از موضوعات اولویت دار این حوزه، موضوع احیای جایگاه و موقعیت جهانی فرش دستباف قم می باشد. موضوعی که با توجه به توانمندی ها و ظرفیت های ویژه قم و در پرتو همت و تلاش تولیدکنندگان و تجار فرش و برنامه ریزی های صحیح دست یافتنی است. پیام حاکیست: فرصت را مغتنم دانسته در سال "تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها"،از زحمات و تلاش های ارزنده تمامی صادرکنندگان و جهادگران عرصه اقتصادی استان قم که در شرایط سخت و دشوار تحریم و جنگ بزرگ اقتصادی، به امر مهم صادرات اهتمام می ورزند، تشکر و قدردانی نموده و توفیق روزافزون همگی آنان را در راه خدمت به رشد و شکوفایی اقتصاد کشور و استان و اعتلای نام و نشان پرافتخار ایران اسلامی در جهان از درگاه ایزد منان مسألت دارم.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر