منظومه مدیریتی شهرهای زیارتی کشور تدوین شود

 سپهر اقتصاد- معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم با تاکید بر اینکه شهرهای زیارتی باید در مقایسه با سایر شهرهای کشور ساختار سازمانی متفاوتی داشته باشند،گفت: تدوین منظومه مدیریتی شهرهای زیارتی ضروری است، قم پیشنهاد دهنده این طرح به مسئولان عالی رتبه کشوری باشد.

به گزارش ایرنا، یونس عالی پور درجلسه هماهنگی مراسم‌های بزرگداشت روز قم و ایام معصومیه در تالار کرامت استانداری ، اظهار داشت: ما باید به مقام‌های ارشد بقبولانیم که ساختار شهرهای زیارتی به‌ویژه قم و مشهد با بقیه شهرها فرق کند.

وی افزود: دلیلی ندارد که چارت سازمانی شهرهایی مانند اراک و اصفهان با قم یکی باشد.

معاون استاندارقم درادامه لزوم تدوین دانش‌نامه و دایره‌المعارف قم به عنوان یک طرح کلان پژوهشی را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: این حرکت باید از طریق شورای فرهنگ عمومی و همچنین شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان دنبال شود و از ظرفیت‌ها و توانایی‌های حوزه‌های علمیه، دانشگاها و موسسه‌های آموزش عالی نیز استفاده لازم صورت گیرد.

وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به تجربه برگزاری هفته‌های فرهنگی و اقتصادی قم در استان‌ها و کشورهایی نظیر مالزی و لبنان بیان داشت: این اقدام نتایج مطلوبی داشته، ما متولیان قم باید به سمتی حرکت کنیم که برگزاری هفته‌های قم در قالب برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی و اقتصادی را به منظور معرفی آثار، مفاخر، بزرگان و ظرفیت‌های فرهنگی و اقتصادی استان در دستور کار داشته باشیم.

عالی پور همچنین با اشاره به اینکه ایام معصومیه، قابلیت تبدیل شدن به مراسم جهانی را دارد، خاطرنشان کرد: رویکرد ما به ایام معصومیه مانند رویکردی که به دهه کرامت داریم، باید جهانی باشد، و ابعاد آن از سطح محلی و ملی فراتر برود.

بر اساس مصوبه شورای فرهنگ عمومی روز بیست و سوم ربیع الاول و سالروز ورود حضرت معصومه(س) به شهر قم به عنوان روز قم و از این روز تا دهم ربیع الثانی و روز وفات آن حضرت نیز تحت نام ایام معصومیه نامگذاری شده‌است.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر