ناکارآمدی بخش تعاون ناشی از ضعف کار گروهی است

سپهر اقتصاد- رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان قم گفت: بخش تعاون دارای اهمیت زیادی است اما به دلیل ضعف کار تیمی این بخش مهم در کشور ما ناتوان مانده است.

به گزارش ایسنا، دکتر محمد حیدری در سومین جلسه هم اندیشی اتاق فکر تعاون که ظهر در سالن جلسات اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، اظهار کرد: قوانین تعاون دچار مشکلات زیادی است که باید بررسی شود. وی افزود: بخش تعاون دارای اهمیت زیادی است اما به دلیل ضعف کار تیمی این بخش مهم در کشور ما ناتوان مانده است. رئیس جهاد دانشگاهی قم اظهار کرد: بحث تعاون نقش پر رنگی در قانون اساسی دارد اما در واقعیت اینگونه نیست و کار آیی لازم را ندارد. حیدری با اشاره به نمونه های موفق تعاونی ها در کشور های مختلف، گفت: بسیاری از اقدامات مثبت اجتماعی و فرهنگی در اکثر جوامع  ماحصل فعالیت تعاونی ها است. وی با بیان اینکه قوانین حوزه تعاون باید تغییر کنند، گفت: بهتر است نمونه های موفق و ناموفق تعاونی ها در استان در قالب یک طرح مطالعاتی بررسی شوند. حیدری با اشاره به نقش مهم پژوهش در خصوص احیای کار تعاونی ها خاطر نشان کرد: بهتر است که موضوع پایان نامه ها در دانشگاه های استان به امر تعاون اختصاص یابد تا شاهد نتایج خوبی در این حوزه باشیم. رئیس جهاد دانشگاه با اشاره به اینکه مهم ترین بخش یک فعالیت پژوهشی فراخوان است، اضافه کرد: طی نامه نگاری با تمام ادارات و  دستگاه های اجرایی و دانشگاه ها این اطلاع رسانی به شکل عادلانه صورت می گیرد.

مدیر شرکت تعاونی فلات سبز قاره قم به ضرورت اهمیت گفتمان اشاره کرد و گفت: به دلیل کمبود فضای دیپلماسی اکنون سفیر تعاونی در کشور نداریم. مهدی صادقی در سومین جلسه هم اندیشی اتاق فکر تعاون که ظهر در سالن جلسات اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، گفت: باید دلایل  عدم تمایل در خصوص به کارگیری از لفظ تعاونی در حوزه اقتصادی بررسی شود. وی افزود: کشور های عضو اتحادیه اروپا نیز برای تعاونی ها اتحادیه های زیادی ایجاد کردند اما در کشور ما تعاونی ها در حال درجا هستند و متاسفانه  هدف اصلی از تشکیل تعاونی ها دریافت وام شده است. امروز در  گفت،مدیر شرکت تعاونی فلات سبز قاره قم اظهار کرد: تمام درآمد شرکت فلات ناشی از  همکاری با دانشگاه ها و بهره وری از دانش است. صادقی با اشاره به نقش مهم پژوهش در خصوص توسعه تعاونی ها، خاطر نشان کرد: پژوهش های این حوزه صرفا در سطح استانی انجام می شود در صورتی که پتانسیل   سطوح کشوری و بین المللی را نیز دارد. مدیر شرکت تعاونی فلات سبز قاره قم. عنوان کرد: دانشگاه ها با ماهیت عام باید یک عهد نامه ای با تعاون داشته باشند تا میان نیروها و مهارت ها هم افزایی های لازم صورت گیرد. صادقی از اهمیت تربیت مدیران ایران سخن گفت و تاکید کرد: اقدامات مهمی باید در این راستا صورت گیرد تا سبب ارتقای علمی جامعه شود. مدیر شرکت تعاونی فلات سبز قاره قم تصریح کرد:از میان تعاونی ها ی استان می‌توان سفیر تعاون تعیین کرد. وی به ضرورت اهمیت گفتمان اشاره کرد و گفت: به دلیل کمبود فضای دیپلماسی اکنون سفیر تعاونی در کشور نداریم. وی در انتها تصریح کرد: مشکل کشور ما تولید نیست بلکه فروش است.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر