نیروگاه برق شهرستان کهک امسال به بهره‌برداری می‌رسد

سپهر اقتصاد - فرماندار شهرستان کهک با اشاره به مشکل نوسان برق دراین شهرستان،گفت: برای حل این مشکل نیروگاه برق دیزلی با اعتباری افزون بر ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در حال ساخت است که تا قبل از پایان سالجاری به بهره‌برداری می رسد.

علیرضا گلچین‌پور درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان داشت: با بهره‌برداری از این نیروگاه برق، بخش مهمی از مشکل نوسان برق کهک و روستاهای آن برطرف خواهد شد.

از نیروگاه‌های دیزِلی بیشتر برای تامین برق اضطراری در صنایع مختلف مانند پتروشیمی، نفت، گاز، معادن، بیمارستان‌ها، مجتمع‌های تجاری در مکان‌هایی که برای تولید برق شبکه جایگزینی وجود ندارد استفاده می‌شود.

وی تصریح کرد: سفر شهریورماه استاندارقم به شهرستان کهک ۲۶ مصوبه داشت که با تاکید استاندار، روند اجرایی آنها برای به سرانجام رسیدن در بازده زمانی مشخص باقدرت در حال اجراست.

فرماندار کهک با اشاره به اصلاح هندسی برخی از پیچ‌های مخاطره‌آمیز روستاهای این شهرستان، گفت: در همین خصوص اصلاح قوس و بهسازی پیچ خطرناک روستاهای "ابرجس" و "میم" در حال اصلاح است.

وی ادامه داد: همچنین با احداث چهار مخزن آب در روستاهای ورجان، کرمجگان، لنگرود و بیدهند نیز مشکل آب شرب این روستاها مدیریت خواهد شد؛ هم اینک مخازن آب لنگرود و ورجان به بهره‌برداری رسیده و روستاهای بیدهند و کرمجگان نیز تا دهه فجر امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

فرماندارکهک همچنین با اشاره به وجود بیش از ۷۰۰ حلقه چاه غیرمجاز، گفت: روند پلمب و غیرفعال‌سازی این چاه‌ها نیز به دستور استاندار قم در دستور کار قرار دارد.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر