پروژه‌ها در سطح کشور پیوست مهارتی داشته باشد

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی نقش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و مهارت آموزی را در جهت کیفیت اشتغال برای داوطلبین کار و افراد جامعه مهم و موثر دانست.

سپهر اقتصاد-نایب رئیس مجلس شورای اسلامی نقش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و مهارت آموزی را در جهت کیفیت اشتغال برای داوطلبین کار و افراد جامعه مهم و موثر دانست.


به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم حجت الاسلام ذوالنوری با بیان اینکه دانشگاه های کشور توانایی تربیت نیروی ماهر را ندارند و فقط علم آموزی میکنند افزود: شرایط باید به گونه‌ای باشد که پروژه‌ها در سطح کشور پیوست مهارتی داشته باشد و حرکت به سمتی باشد که افراد دارای مهارت در جامعه در تمام سطوح بیشتر شوند و با فرصت مهارت آموزی به سمت اشتغال هدایت گردد. چون مهارت آموختگان مراکز فنی و حرفه ای شاغل می شوند و بیکار نمی مانند.
خاطرنشان می شود پیش از سخنان نماینده محترم مردم استان قم در مجلس شورای اسلامی سیدمحمود عرب مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان گزارشی از عملکرد این اداره کل در بخش‌های مختلف ارائه نمود و افزود: نگاه دولت نسبت به آموزش های مهارتی نسبت به دولت های گذشته متفاوت است، انتظار دولت ایجاد یک نهضت مهارت آموزی برای توسعه اشتغال است و این زمانی اتفاق می افتد که برنامه ریزی ما برای مهارت آموزی مبتنی بر نیاز بازار کار باشد و باید در آموزش های مهارتی عرضه محوری را کنار گذاشت و تقاضا محور نسبت به نیازهای امروز و آینده برنامه ریزی نماییم.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر