پیشرفت فیزیکی 83 درصدی اجرای تونل غدیر قم

سپهر اقتصاد-سرپرست سازمان توسعه و عمران شهرداری قم گفت: اجرای تونل غدیر در قم 83 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در چند ماه آینده آماده بهره‌برداری است.

به گزارش شهرنیوز، مسعود بخشی با اشاره به اجرای پروژه تونل غدیر اظهار داشت: این پروژه به‌صورت غیرهم‌سطح، خیابان معلم را از کد منفی دو عبور می‌دهد و بخشی نیز در کد منفی یک، به‌صورت پارکینگ اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه طول کل پروژه 500 متر و مبلغ اولیه قرارداد نیز حدود 80 میلیارد تومان بوده است که دو سال قبل آغاز شد، گفت: با توجه به انبوهی از تأسیسات معارض اعم از گاز، آب و برق در هسته مرکزی شهر و جابه‌جایی تأسیسات، روال اجرای پروژه کند شد؛ بااین‌حال از مهلت قانونی پروژه چند ماهی باقی‌مانده و روی 83 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

سرپرست سازمان توسعه و عمران شهرداری قم مطرح کرد: قرار است روی سطح تونل که کار عملیات اسلپ‌ها و عرشه‌ها تکمیل‌شده عملیات نهایی جدول‌گذاری و آب‌های سطحی کار و حداکثر تا یک ماه دیگر سطح صفر را برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا آماده شود.

وی با تأکید بر اینکه همچنین محور مستقیم معلم را که به علت اجرای پروژه مجبور به انحراف ترافیک شده بودیم  به محور خودش برمی‌گردد و عملیات زیر تونل به موازات آن انجام می‌شود، افزود: در چندین جبهه خاک‌برداری و دیواره سازی تونل و سایر مباحث و موارد دیگر در تونل در حال انجام است و این پروژه تا چند ماه آینده آماده بهره‌برداری بوده و در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

بخشی با اشاره به اینکه این پروژه در راستای یکی از رینگ‌های ترافیکی جهت کاهش ترافیک و در جهت برنامه تفضیلی مطالعه شده کل ترافیک سطح شهر است، یادآور شد: بلوار عماریاسر از محدوده بزرگراه امام علی(ع) شروع می‌شود و از 15 خرداد عبور کرده و به هسته مرکزی شهر می‌رسد و از زیر خیابان معلم عبور می‌نماید.

وی خاطرنشان کرد: همه این اقدامات به‌نوعی در راستای مطالعات ترافیکی انجام‌شده و در چارچوب طرح تفصیلی ترافیک شهر اتفاق می‌افتد و هرساله تعداد زیادی از این پروژه‌ها آغاز و تکمیل می‌شود تا شاهد روان شدن ترافیک و ایمن شدن عبور و مرور در سطح شهر باشیم.

سرپرست سازمان توسعه و عمران شهرداری قم اظهار داشت: مبلغ قرارداد در پروژه عماریاسر برای دو سال قبل بوده که با احتساب تعدیل‌ها بیش از 180 میلیارد تومان احداث خود سازه تونل هزینه داشته و برای شهرداری این رقم فراتر از تملکاتی بوده که در مسیر پروژه بوده است.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر