پیش بینی هزینه ۵ هزار میلیارد تومانی تامین اجتماعی قم در سال جاری

سپهر اقتصاد- مدیرکل تامین اجتماعی قم گفت: در سال جاری پیش بینی می شود این سازمان حدود پنج هزار میلیارد تومان در بخش های مختلف از جمله حقوق بازنشستگان، ‌درمان و مقرری بگیران بیمه بیکاری هزینه شود.

به گزارش ایرنا، محمد عاشوری  با اشاره به اینکه خدمات سازمان از قبل از تولد آغاز می‌شود و تا بعد از فوت ادامه دارد، افزود: پرداخت مستمری از کارافتادگی، پرداخت هدیه ازدواج، هزینه کفن‌ودفن، وسایل کمک پزشکی و مقرری بیمه‌شده‌ها از دیگر پرداختی‌های سازمان است.

وی اضافه کرد: هزینه های اداره کل تامین اجتماعی قم از محل وصول حق بیمه‌های کارفرمایی و بیمه‌شده‌ها تامین می‌شود.

وی با بیان این که  ۸۰۵ هزار و ۸۲۳ نفر بیمه شده اصلی و خانواده که بیش از ۶۰ خدمت دریافت می‌کنند، ادامه داد: تا پایان خردادماه سال گذشته، ۷۹۷ هزار و ۱۸۳ نفر در این استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی بودند که آمار امسال افزایش ۹ درصدی نشان می دهد.

وی ادامه داد: ۱۴۳ هزار کارگر و کارمند، چهار هزار و ۷۰۰ قالیباف خانگی، ۱۵ هزار کارگر ساختمانی، ۱۲ هزار راننده درون و برون‌شهری، سه هزار و ۲۰۰ کارفرما، ۳۹ هزار طلبه، اعضای نظام‌مهندسی، نظام پزشکی، مداحان، خادمان مساجد، کسب‌وکارهای مجازی و سایر مشاغل و خانواده‌هایشان از جمله افراد تحت پوشش هستند.

عاشوری با اشاره به وجود ۵۷ هزار و ۳۴۱ مستمری‌بگیر و بازنشسته در استان قم، گفت: پرداخت حقوق بازنشستگی مهم‌ترین اقدام تامین اجتماعی است و بخش عمده هزینه‌های سازمان بابت این موضوع می‌باشد.

مدیر روابط عمومی تامین اجتماعی قم نیز گفت: امسال ۵۴ برنامه فرهنگی در حوزه‌های بیمه‌شده‌ها، کارفرمایان،‌ مستمری‌بگیران و همکاران تعریف شده است.

محمد تلخابی افزود: کاروان کرامت رضوی از جمله برنامه‌ها در حوزه مستمری‌بگیران تامین اجتماعی است که بر اساس آن سالیانه ۱۵ گروه حداقل۴۰ نفره از بازنشسته‌ها برای اردوی یک‌هفته‌ای در مشهد اعزام می‌شوند.

وی افزود: دوره‌های آموزشی قوانین بیمه تامین اجتماعی برای کارفرمایان، کارگاه‌های گسترش سلامت برای بازنشسته‌ها، سواد سلامت، جهاد تبیین، فعالیت رسانه‌ای گسترده، بارگذاری تمام قوانین بیمه و درمان در سایت تامین اجتماعی از جمله اقدامات امسال است.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر