کاهش فعالیت اصناف در قم

سپهر اقتصاد-در راستای صرفه جویی در مصرف گاز، ساعت فعالیت اصناف در قم کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز قم؛ رئیس اتاق اصناف قم گف:  از امشب به مدت ده شب فعالیت همه اصناف تا ساعت 21 خواهد بود. خرمی افزود: گچ پزی ها ، کوره پزی ها و آهک پزی ها نیز از فردا به مدت ده روز تعطیل است.

رشد مصرف گاز در قم کنترل شده است

معاون بهره برداری شرکت گاز استان، گفت: هر سال با آغاز فصل سرما، میزان مصرف گاز افزایش چشمگیری دارد که توانسته ایم این افزایش مصرف را در قم مهار کنیم.

مهار رشد مصرف گاز در قمبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، علی پاکدامن، معاون بهره برداری شرکت گاز استان، در جلسه امروز پدافند غیر عامل در فرمانداری قم با اشاره به اینکه دستور کاهش مصرف یک میلیون و ۷۰۰ هزار مترمکعب کاهش به دیسپاچینگ قم داده شده است، گفت: برای کوره ها، نیروگاه‌های با مقایس کوچک(chp)، ادارات و صنایع ریخته گری محدویت ایجاد شد. وی با تاکید بر مدیریت مصرف در ادارات دولتی افزود: رفتار در ادارات باید تغییر کند و استفاده از لباس گرم به عنوان راهکاری برای کاهش مصرف انرژی مدنظر قرار بگیرد. مهدی متقیان، مدیر عامل پدافند غیر عامل استان هم، در این جلسه گفت: بخش مهمی از هدر رفت انرژی به دلیل وجود ساختمان‌های غیر استاندارد است و این مسئله از دسترس مردم خارج است. وی با اشاره به جلسات برگزار شده در سال‌های گذشته در خصوص پدافند غیر عامل در مکان‌های مختلف استان، گفت: متاسفانه دستورالعمل‌هایی که برای مدیران استان ارسال می‌شود در نهایت در بایگانی‌ها می‌ماند و اتفاقی صورت نمی‌گیرد. متقیان گفت: در زمان بحران که نباید به دنبال مدیریت بحران بود، در زمان‌های دیگر باید عمل کرد تا در لحظات بحرانی بتوان عملکرد خوبی نشان داد. عباس ذاکریان، فرماندار قم هم در این جلسه گفت: کاهش مصرف گاز در طول سال باید برنامه ریزی شود نه صرفا در زمان زمستان، باید با استفاده از ظرفیت صدا و سیما و نشریات، کار‌های کارشناسی برای رفع مشکلات و عیوب موجود در ادارات انجام و پیشنهاد‌های لازم ارائه شود.

مصرف گاز بخش قابل توجهی از مشترکان قمی مطلوب است

مدیر عامل شرکت گاز استان قم گفت: قبوض مشترکانی که در هر دوره مصرف ۲۲۰ متر مکعب مصرف کنند گاز بهای آنان رایگان است.

مصرف گاز بخش قابل توجهی از مشترکان قمی مطلوب استبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، مرتضی خوش لهجه با اشاره به اینکه در سه بخش خانگی، تجاری و صنعتی مصرف گاز استان حدود ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب در روز رسیده است گفت: از این مقدار ۷۰ درصد با ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار مترمکعب مصرف در بخش خانگی و تجاری اتفاق افتاده که نسبت به روز قبل افزایش نیم درصدی را نشان می‌دهد. وی با بیان اینکه اکثر مشترکان در استان قم به دلیل فرهنگی مذهبی و هوشمندی جز خوش مصرف کنندگان هستند افزود: در استان قم از ۴۶۰ هزار مشترک در بخش‌های مختلف تنها حدود ۲ هزار ۵۰۰ مشترک بد مصرفند که در صورت مصرف بیش از الگوی مصرف با افزایش شدید در گاز بها مواجه خواهند شد. خوش لهجه افزود: امسال مشترکانی که در هر دوره مصرف ۲۲۰ متر مکعب مصرف کنند گاز بهای آنان رایگان است و افراد بد مصرف در پلکان ۱۱ و ۱۲ به ترتیب ۵ و ۶ هزار تومان در هر مترمکعب محاسبه می‌شود که در صورت ادامه بد مصرفی، قبوض این افراد نسبت به پارسال افزایش ۱۰ برابری خواهد داشت. مدیر عامل شرکت گاز استان با توجه به پیش بینی اداره کل هواشناسی مبنی بر کاهش دما در روز‌های آینده در سطح استان از هم استانی‌ها خواست؛ با صرفه جویی در مصرف گاز همچون تنظیم دمای منزل بین ۱۸ تا ۲۱ درجه، استفاده از لباس گرم، پوشاندن کانال‌های کولر، استفاده از پرده‌های ضخیم، تنظیم دمای سیستم گرمایش و آبگرمکن‌ها بین ۵۰ تا ۶۰ درجه به توزیع این انژی مهم به سایر نقاط کشور کمک کنند. وی با تاکید بر اینکه بر اساس مصوبه دولت موضوع پایش مصرف و دمای ادارات و نحوه مصرف گاز آنان کنترل می‌شود گفت: گروه‌های پایش شرکت گاز از نیمه آذر تا ۲۰ دی ماه ۸ هزار مورد پایش از ادارت استان قم را انجام داده که تاکنون ۷۰۰ مورد از ادارات استان اخطار دریافت کرده اند و از این تعداد هم ۷۰ مورد با قطعی گاز مواجه شدند.
خبرنگار: نجمه وفایی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

Comments are closed.