کشاورزی قم در دولت سیزدهم برنامه‌های متنوعی را برای افزایش تولید محصولات اجرا کرد

سپهر اقتصاد - رییس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: کشاورزی این استان طی ۲۹ ماه گذشته در دولت سیزدهم، برنامه‌های گسترده و متنوعی را در بخش‌های مختلف برای ارتقا بهره‌وری و افزایش میزان تولید محصولات اجرا کرد.

محمد رضا حاجی رضا در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان داشت: در همین رابطه طی این مدت با تلاش صورت گرفته، برنامه‌هایی نظیر افزایش تولید محصولات زراعی در واحد سطح، افزایش تولید بذر اصلاح شده غلات، افزایش سطح آبیاری‌ با سامانه‌های نوین، افزایش کشت گیاهان علوفه‌ای، افزایش کشت نشایی و اجرای کشاورزی حفاظتی در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان قرار گرفت.

رییس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: در همین رابطه تولید محصولات زراعی در واحد سطح از یک صدم درصد در سال ۱۴۰۰ به بیش‌از ۲ برابر در سال ۱۴۰۲ رسید، تولید بذرهای اصلاحی گندم،‌ جو و تریتیکاله از ۲ هزار تُن در سال ۱۴۰۰ به ۲ هزار و ۶۳۸ تُن در سالجاری افزایش یافت، سطح آبیاری میکرو از حدود ۶۰۰ هکتار به یک‌هزار و ۳۵۳ هکتار رسید.

حاجی رضا همچنین افزود: کشت گیاهان علوفه‌ای همچون سورگوم، ارزن، تریتیکاله و چغندر علوفه‌ای از ۳۶۷ هکتار در سال ۱۴۰۰ به یک‌هزار و ۳۷۵ هکتار در سال ۱۴۰۲ افزایش یافت، کشت نشایی محصولات با هدف بهبود مصرف آب از حدود ۸۰ هکتار به ۳۵۸ هکتار رسید و نیز برنامه کشاورزی حفاظتی از ۱۲ هزار هکتار در سال ۱۴۰۰ در سالجاری از ۲۰ هزار هکتار فراتر خواهد رفت.

وی افزود: میزان پیشرفت در هرکدام از این طرح‌های مهم و راهبردی یاد شده نسبت به قبل از زمان آغاز کار دولت سیزدهم، بسیار چشمگیر است و ما امیدواریم با ادامه این روند تحولی، کشاورزی استان در سال‌های آینده شاهد رشد تولید محصولات غذایی مورد نیاز مردم در بخش‌های مختلف باشد.

وی ادامه داد: در دولت سیزدهم تامین امنیت غذایی مردم در اولویت نخست فعالیت‌های کشاورزی قرار دارد و ما در همین رابطه از تمام ظرفیت‌های موجود استان برای افزایش میزان تولید محصولات کشاورزی و ارتقا کیفیت آن، برای پاسخ به نیاز غذایی جمعیت ساکن در قم استفاده خواهیم کرد.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر