کشف کالاهای قاچاق در قم ۳۷ درصد رشد کرد

سپهر اقتصاد - معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم گفت: تعداد پرونده‌های تشکیل شده در خصوص کشف کالاهای قاچاق در بازار استان در ۶ ماهه نخست سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۳۷ درصد رشد کرده‌است.


سیاوش فولادی وندا در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا دراین خصوص بیان داشت: بازرسان این سازمان از ابتدای سال‌جاری تا پایان شهریورماه پنج‌هزار و ۷۸۹ مورد بازرسی برای جلوگیری از تخلف عرضه، نگهداری و فروش کالای قاچاق در استان انجام دادند.

وی افزود: از این تعداد بازرسی، ۷۳ مورد منجر به تشکیل پرونده تخلف به ارزش ۱۰۹ میلیارد و ۷۴۰ میلیون ریال شده که تمامی آنها به‌منظور رسیدگی به تعزیرات حکومتی استان معرفی شده‌اند.

وی با اشاره به تشدید بازرسی‌های مقابله با قاچاق در بازار استان، تاکید کرد: در همین رابطه آمار بازرسی‌‎‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۲۷ درصد و تعداد پرونده‌‎‌ها نیز ۳۷ درصد افزایش داشته‌است.

فولادی وندا گفت: در این راستا کالاهایی نظیر دخانیات، مواد غذایی، سوخت، روغن موتور، لاستیک، پوشاک، آرایشی و بهداشتی، لوازم خانگی، لوازم یدکی خودرو، نهاده دامی، کاغذ، کالاهای الکترونیکی، تلفن همراه و تعهدات ارزی ایفا نشده کشف و ضبط گردیده‌است.

وی افزود: بازرسان این سازمان تعداد ۹۵۴ مورد تذکر و اخطار کتبی نیز به واحدهای خرده فروش داده و ۲۰۱ گشت مشترک با سایر دستگاه‌‎‌های نظارتی استان برگزار کردند.

وی ادامه داد: گشت‌های مشترک بیشتر با دستگاه‌هایی مانند تعزیرات حکومتی، پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی، سازمان جهاد کشاورزی، معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی، بسیج و اطلاعات سپاه استان بوده‌است.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر