کلنگ طرح نهضت مسکن ملی شهر قنوات قم به زمین زده شد

سپهر اقتصاد-طرح نهضت ملی مسکن در شهر قنوات استان قم  با کلنگ زنی پروژه‌ای ۶۰ واحدی آغاز شد.

کلنگ طرح نهضت مسکن ملی شهر قنوات به زمین زده شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ حدود ۴۰۰ متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن قنوات نام نویسی کرده اند که تاکنون ۱۳۵ نفر واجد شرایط تشخیص داده شده اند و امروز در مراسمی عملیات ساخت پروژه ۶۰ واحدی آغاز شد.

داوود طلوعی، معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان، گفت: تعداد متقاضی طرح مسکن ملی در استان بیش از ۱۳۰ هزار نفر است که برنامه ریزی شده تا این طرح در شهر قم، جعفریه، سلفچگان، قنوات، دستجرد و کهک تکمیل و اجرا شود.

وی افزود: عملیات اجرایی این طرح در شهر کهک انجام شده، در شهر قنوات هم امروز آغاز به کار کرد و تلاش می‌شود تا یک ماه آینده در بقیه شهر‌ها اجرایی شود.

سیدمحمدتقی شاهچراغی، استاندار هم در حاشیه مراسم کلنگ زنی این طرح با بیان اینکه ۱۳۰ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن قم نام نویسی کرده اند، گفت: براساس برآورد‌ها حدود ۸۵ هزار نفر از این افراد واجد شرایط بهره مندی از این طرح خواهند بود.

شاهچراغی اضافه کرد: در صورت فراهم شدن زیرساخت‌ها و استقبال مردم، بخشی از واحد‌های طرح ملی مسکن در شهر‌های تابعه و روستا‌ها ساخته می‌شود و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ساخت ۴ هزار واحد در این شهر‌ها و روستا‌ها را برعهده دارد.

استاندار با اشاره به اینکه  عملیات اجرایی ساخت ۶۰ واحد مسکونی از طرح نهضت ملی مسکن در شهر قنوات آغاز شد، ابراز امیدواری کرد با همکاری بیش از پیش دستگاه‌های خدماتی مثل شرکت‌های آب و برق و گاز، روند ساخت واحد‌های مسکونی تسریع شود.

شاهچراغی افزود: در حال حاضر ساخت ۱۰۰ واحد مسکن در کهک آغاز شده است و عملیات ساخت واحد‌های شهر جعفریه هم با توافق صورت گرفته با آستان مقدس حضرت معصومه (س) برای تهاتر زمین از یک ماه آینده آغاز می‌شود.

وی به مشکلات موجود بر سر راه تامین زمین در دستجرد هم اشاره کرد و گفت: با پیگیری اداره کل راه و شهرسازی درباره زمین‌هایی که سال‌ها قبل قطعه بندی و واگذار شده بود، تصمیماتی گرفته شده تا نهضت ملی مسکن در بخش خلجستان هم به زودی آغاز شود.

داریوش بلدی، مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم هم با بیان اینکه ساخت واحد‌های مسکونی نهضت ملی ساخت مسکن در شهر‌های تابعه برعهده این بنیاد است، گفت: با تامین زمین از سوی اداره کل راه و شهرسازی در شهر‌های کوچک این واحد‌ها با مشارکت مردم ساخته می‌شود.

بلدی به پروژه ۶۰ واحدی شهر قنوات که عملیات اجرایی آن از امروز آغاز شد اشاره کرد و افزود: واحد‌های این پروژه به صورت دو طبقه روی پیلوت و با زیربنای هر واحد ۹۰ متر مربع ساخته می‌شود.

وی افزود: در صورت تامین اعتبار و همچنین واریز سهم متقاضیان در موعد مقرر این واحد‌ها تا ۱۸ ماه آینده به بهره برداری می‌رسد.

بلدی با بیان اینکه هزینه ساخت این واحد‌ها با توجه به نوسانات قیمت، در طول مراحل ساخت، با توجه به قیمت تمام شده روز به متقاضیان واگذار می‌شود، گفت: با توجه به هزینه‌های ساخت، قیمت هر متر مربع ممکن است تا ۷ میلیون تومان برآورد شود.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر