گاز شهرک‌های صنعتی قم پایدار شد

سپهر اقتصاد-مدیرعامل شرکت گاز استان قم با اشاره به تقویت زیرساخت‌های گازرسانی به شهرک‌های صنعتی قم، گفت: با اجرای این طرح‌ها پس از سال‌ها وقفه، گازرسانی در استان به‌ویژه شهرک‌های صنعتی شکوهیه و محمودآباد پایدار شد.


به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان قم، همایش پدافند غیرعامل شرکت گاز استان قم، پیش از ظهر روز چهارشنبه نهم آبان با حضور مدیرعامل شرکت گاز استان و مدیرکل پدافند غیرعامل استان در سالن جلسات شهید سلیمانی شرکت گاز استان قم برگزار شد.

در این جلسه مرتضی خوش‌لهجه مدیرعامل شرکت گاز استان قم با اشاره اهمیت اجرای دستورالعمل‌های پدافند غیرعامل در پیشگیری و مواجهه با خطرات احتمالی، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مخاطراتی شرکت گاز با آن مواجه هست، بحث ناترازی جریان گاز طبیعی است که در زمستان سال 1401  کشور با آن مواجه شد.

وی عدم توسعه میادین گازی متناسب با افزایش مصرف کشور در سال‌های پیشین را یکی از علت‌های این بحران دانست و در این باره تصریح کرد: ذخیره سازی گاز طبیعی از جمله راهکارهایی است که با آن می‌شود تبعات ناترازی جریان گاز در فصل زمستان را کاهش داد.

خوش‌لهجه با بیان اینکه ذخیره‌سازی گاز در سال‌های پیشین مغفول مانده بود، خاطرنشان کرد: این اتفاق خسارات جبران ناپذیری را متحمل کشور کرد؛ با این حال هم‌اکنون در دولت سیزدهم توسعه زیرساخت‌های ذخیره‌سازی گاز در سراجه قم، شوریجه سرخی و ... در حال انجام است.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود، تقویت زیرساخت‌های گازرسانی به شهرک‌های صنعتی قم را مورد توجه قرار داد و افزود: با اجرای این طرح‌ها پس از سال‌ها وقفه، گازرسانی به شهرک‌های صنعتی شکوهیه و محمودآباد پایدار شد.

خوش‌لهجه با اشاره اهمیت پدافند غیرعامل، گفت: به فرموده مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) پدافند غیرعامل یک اصل برای همیشه است و نباید با هیچ بهانه و توجیهی متوقف شود؛ لذا بنده از همه دست‌اندرکاران و مسئولان فعال در این عرصه و کارکنان خدوم شرکت گاز استان قم درخواست می‌کنم تا همچون گذشته در اجرای طرح‌های پدافندی پیشرو و فعال باشند.

در ادامه این جلسه مهدی متقیان مدیرکل پدافند غیرعامل استان قم ضمن محکومیت نسل‌کشی مردم مظلوم غزه توسط رژیم غاصب صهیونیستی، گفت: در همین قضایایی که در غزه اتفاق افتاده است، حمایت رسانه‌ای بیش از حمایت‌های دیگر اهمیت دارد؛ چرا که در جنگ نوین دشمن در ابتدا با جنگ روانی و رسانه‌ای به مصاف حریف خود می‌رود.

وی با بیان اینکه بسیاری از جنگ‌هایی که در دنیا اتفاق افتاده است، پیش از آن که آغاز شود به دلیل جنگ رسانه‌ای و روانی تمام شده است، عنوان کرد: به همین خاطر در جنگ شناختی باید با انجام اقدامات موثر و هدفمند، افکار عمومی را مدیریت کنیم.

متقیان با اذعان به اینکه امروز ما نیز درگیر یک جنگ شناختی با دشمن هستیم، توضیح داد: به فرموده مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی)، اگر مغز مردم یک کشور تقدیم دشمن شود، در ادامه مرز آن کشور تقدیم دشمن می‌شود.

وی با اشاره به شکل‌گیری اسناد بالادستی نظام جمهوری اسلامی بر اساس آموزه‌های در قرآن کریم، بیان کرد: بر اساس آیه ۶۰ سوره مبارکه انفال، خداوند متعال به مومنان دستور داده است تا با تقویت و جمع‌آوری توان و داشته‌هایشان برای ترساندن دشمن خدا و خودشان بهره گیرند.

متقیان در بخش دیگری از اظهارات خود، با اشاره به فعالیت ۲۲ قشر بسیج در کشور، ابراز کرد: امروز اعلام می‌کنیم از ظرفیت این قشرها در جنگ نرم استفاده مطلوب نشده است و به همین خاطر نیاز است که در این خصوص چاره‌اندیشی شود.

خبرنگار: نجمه وفایی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر