گزارش تصویری نشست مشترک کارگروه ستاد تسهیل ورفع موانع تولید وقرار گاه صنعتی خاتم الانبیا

سپهر اقتصاد-نشست مشترک کارگروه ستاد تسهیل ورفع موانع تولید وقرار گاه صنعتی خاتم الانبیا (ص)سپاه استان قم به ریاست استاندار وبا حضورسردار موحد فرمانده سپاه امام علی (ع)و دبیری اداره کل صمت وحضور مدیران اقتصادی استان قم برگزار شد

استانداری قم دریافت مجوز برای سرمایه‌گذاران را پیگیری می‌کند

استاندار قم با بیان اینکه به‌دنبال افزایش حضور سرمایه‌گذاران در استان هستیم، گفت: در دوره مدیریت بنده، سرمایه‌گذار برای سرمایه‌گذاری در قم دیگر نیاز نیست به تک تک ادارات مراجعه کند بلکه کافی است با حضور در دفتر سرمایه‌گذاری استانداری درخواست خود را ثبت کند و بقیه دریافت مجوزها از سوی استانداری پیگیری خواهد شد.

سیدمحمد آقامیری در نشست مشترک کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و قرارگاه صنعتی خاتم الانبیا(ص) سپاه استان قم، اظهار کرد: هر دستگاه دولتی، اجرایی و مجموعه‌ای در استان بتواند مشکلات و موانع تولیدکنندگان را رفع کند بی‌شک مدیریت استان از آن مجموعه حمایت خواهد کرد. 

وی افزود: رهبر انقلاب ابتدای سال دستور مهار تورم و رشد تولید را برای همه ما مسئولین صادر کردند، لذا ما موظف به پیروی از این فرمان بوده و هر تلاشی که لازم است انجام خواهیم داد تا در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مشکلات این حوزه را حل کنیم. 

استاندار قم با بیان اینکه مهارت آموزی و اشتغال‌زایی در زندان‌های استان باید افزایش یابد، گفت: اگر بتوانیم این موارد را در زندان‌ها افزایش دهیم قطعا خروجی‌های مثبتی همچون اصلاح رفتار زندانی‌ها را درپی خواهیم داشت. 

وی افزود: مهارت‌آموزی باعث می‌شود فرد زندانی بعد از گذرندان دوران حبس، اصلاح شده و وارد بازار کار شود، همچنین وقتی در زندان مشغول به فعالیت تولید است، دستمزد خود را دریافت کرده و برای خانواده خود می‌فرستد. 

آقامیری با بیان اینکه مسیر سرمایه‌گذاری در مدیریت جدید استان تسهیل شده است، گفت: روال کار سرمایه‌گذاری در استان طوری بوده که یک سرمایه‌گذار شخصا برای اخذ مجوز به ادارات استان مراجعه می‌کرده، اما در دوره مدیریت بنده این مسیر کاملا متحول شده است. 

وی گفت: در دوره مدیریت بنده، سرمایه‌گذار برای سرمایه‌گذاری در قم دیگر نیاز نیست تک تک به ادارات مراجعه کند بلکه کافی است تنها به دفتر سرمایه‌گذاری استانداری قم مراجعه کند. 

استاندار قم خاطرنشان کرد: اینجاست که ما متوجه می‌شویم کدام دستگاه دولتی و اجرایی استان قم در بحث صدور مجوز مانع‌ تراشی می‌کند، هدف ما این است که مسیر سرمایه‌گذاری در استان را تسهیل کرده تا شاهد افزایش حضور سرمایه‌گذاران در قم باشیم. 

*محیط زیست در صدور مجوز برای تولیدی‌ها دقت کند

آقامیری با اشاره به افزایش دقت اداره‌کل محیط زیست استان به صدور مجوز واحدهای تولیدی در استان، مطرح کرد: توقع ما از اداره‌کل محیط زیست استان این است براساس ضوابط و مقررات نظارت و دقت خود را در فرآیند صدور مجوز برای واحد تولیدی افزایش دهد. 

وی افزود: هدف از این کار حفاظت از محیط زیست و سلامت مردم است، اداره‌کل محیط زیست موظف است براساس قانون از شیوع هرگونه آلودگی در استان جلوگیری کند. 

آقامیری درخصوص اهمیت جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، گفت: ما جلسات ستاد تسهیل را هر هفته با هدف تسریع حل مشکلات واحدهای تولیدی راکد و نیمه راکد برگزا‌ر می‌کنیم تا تولیدکننده‌ای معطل تصمیمات ما نباشد. 

در پایان این جلسه سردار محمدرضا موحد فرمانده سپاه استان قم عنوان کرد: به تعبیر رهبر انقلاب بسیج کلید طلایی نظام است لذا ما آماده‌ایم در زمینه افزایش تولید در استان دستگاه‌های دولتی را یاری کنیم. 

وی گفت: بسیج و سپاه خود را در کنار مدیریت استان و دستگاه‌های دولتی قرار می‌دهد و همه تلاش خود را انجام خواهیم داد تا قدمی در افزایش تولید استان برداریم. 

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر