یک هزار و ۹۵۵ نفر از گنجینه آثار مراجع تقلید درقم بازدید کردند

یک هزار و ۹۵۵ نفر از گنجینه آثار مراجع تقلید درقم بازدید کردند

سپهر اقتصاد-مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم گفت: در ایام نوروز یک‌ هزار و ۹۵۵ نفر از گنجینه آثار مراجع تقلید در قم بازدید کردند.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‎‌دستی قم، علیرضا ارجمندی با اشاره به بازدید سه هزار و ۵۸۹ نفر از موزه‌های تحت نظارت میراث‌فرهنگی در ایام نوروز اظهار کرد: از این تعداد یک‌هزار و ۹۵۵ نفر از گنجینه آثار مراجع تقلید و یک هزار و ۱۰ نفر از موزه مردم‌شناسی خانه تاریخی زند بازدید نمودند.

وی با بیان این که موزه آثار مراجع در ایام نوروز مورد استقبال شهروندان و مسافران استان قم قرار گرفت، افزود: گنجینه آثار مراجع تقلید در مجموعه فرهنگی تاریخی بیت حضرت امام خمینی (ره) واقع در بلوار معلم قم روایت‌گر سیره و زندگی‌نامه ۱۲ نفر از مراجع و فقهای برجسته شیعه از جمله حاج شیخ عبدالکریم حائری و  امام خمینی (ره) است.

ارجمندی با بیان این که قم شهر علم و اجتهاد است، ادامه داد: با توجه به فضای مذهبی و معنوی قم و سال‌ها حضور حوزه علمیه و مراجع تقلید در قم از سال ۹۲ موزه آثار مراجع تقلید برای معرفی هر چه بیشتر شخصیت عالمان شیعه راه اندازی شده است.

وی بیان کرد: گنجینه آثار مراجع عظام  به دلیل مجاورت با بیت تاریخی حضرت امام خمینی (ره) مورد استقبال بازدیدکنندگان داخلی و خارجی است.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر