۱۱۱ اشتغال جدید در قم ایجاد شد

سپهر اقتصاد- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: با بازید و حمایت مالی از ۴۵ واحد صنعتی استان طی سال جاری، ۱۱۱ اشتغال جدید در این واحدها به وجود آمده است.

محمود سیجانی  در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در سالن جلسات استانداری قم، افزود: پرداخت ۲۳۵ میلیارد تومان تسهیلات به ۱۵ واحد صنعتی قم طی دو هفته گذشته نهایی شده و پرونده این واحدها به زودی به بانک های عامل معرفی خواهد شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم اضافه کرد: در بخش جهاد کشاورزی نیز ۱۴۸ میلیارد تومان جذب تسهیلات جدید رونق تولید به بانک های عامل استان معرفی شده است.

وی با اشاره به روند شفاف سازی انجام شده در کشور در قالب سامانه جامع تجارت، بیان کرد: در این راستا با نقدینگی کمتر سه برابر تسهیلات به بخش تولید پرداخت خواهد شد.

وی ادامه داد: در روش جدید تامین مالی از مشکلات گذشته بانکی جلوگیری کرده و مطالبات قطعه سازان از واحدهای تولیدی انبوه کمتر می شود.

سیجانی با بیان اینکه لازمه استفاده از تسهیلات سامانه تجارت ثبت تمام فاکتورهای مالی و فعالیت حلقه های تولید است، ابراز داشت: هم اکنون این تسهیلات در بخش نساجی، صنایع غذایی، صنایع فلزی، معدنی، خودروسازی و قطعه سازی امکان پرداخت دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم نیز در این جلسه با اشاره به عدم اجرایی شدن مصوبه ۲ مگاواتی برق در واحدهای صنعتی، اظهار داشت: شرکت توزیع نیروی برق قم در این خصوص ظرفیت لازم را دارد اما اختیار کافی ندارد.

مهرداد غضنفری تصریح کرد: برای احداث شهرک صنعتی جدید در شهرستان جعفرآباد باید یک منطق قوی کارشناسی وجود داشته باشد و نیازهای آتی و موجود به درستی احصاء شود.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر