۱۳۶ طرح توسعه‌ صنعتی در قم اجرا شد

سپهر اقتصاد - رییس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم گفت: با توجه به راهبرد افزایش کمی و کیفی فعالیت‌های تولیدی در قم، طی دوسال گذشته ۱۳۶ طرح توسعه‌ای در واحدهای صنعتی مستقر در استان اجرا شد.


اکبر ابدالی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، پیرامون این موضوع بیان داشت: یکی از مهمترین اولویت‌های صنعتی قم، اجرای طرح‌های توسعه‌ای در واحدهای تولیدی موجود است، البته توسعه‌ای که مبتنی بر سیاست‌های صنعتی استان باشد و ارزش افزوده بالایی ایجاد کند.

وی تاکید کرد: ما در قم به دنبال استقرار صنایع دانش‌بنیان، پیشرفته، کم‌آب‌بر، اشتغالزا، صادرات محور، سازگار با محیط زیست و همچنین متناسب با ارزش‌های فرهنگی و اجتماعی استان هستیم و در همین رابطه از هرگونه سرمایه گذاری که مطابق با سیاست‌های صنعتی تعیین شده باشد حمایت می‌کنیم.

وی با اشاره به اهمیت همکاری بانک‌ها در تامین اعتبارات مورد نیاز طرح‌های توسعه‌ای، افزود: اجرای طرح‌های توسعه‌ای در واحدهای صنعتی موجود، به دلیل وجود زیرساخت‌های لازم به هزینه و زمان کمتری برای رسیدن به نتیجه مورد نظر نیاز دارد و همین موضوع موجب می‌شود هزینه سرمایه‌گذاری کاهش یابد.

ابدالی با تاکید بر این که اولویت مهم دیگر صمت قم تکمیل طرح‌های صنعتی نیمه تمام است، ادامه داد: همچنین در استان قم ۴۵۰ طرح با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد و سرمایه گذاری ۱۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان وجود دارد که با بهره‌برداری از آن‌ها، تحولی چشمگیری در حوزه تولید و اشتغال استان به وجود خواهد آمد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهتمام دولت سیزدهم برای توسعه فعالیت‌های تولیدی در استان قم، گفت: در همین رابطه طی دو سال گذشته ۳۸۳ فقره پروانه صنعتی با ظرفیت ایجاد اشتغال برای حدود ۹ هزار نفر و سرمایه گذاری هشت‌هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در قم صادر شد.

خبرنگار: نجمه وفایی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر