۱۶۰ هزار تُن گندم در قم ذخیره سازی شد 

.

سپهر اقتصاد - مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم گفت: از ابتدای سال‌جاری تا پایان آذرماه، بیش از ۱۶۰ هزار تُن گندم در قم ذخیره سازی شد که ۱۴۶هزار و ۳۵۲ تُن آن از محل واردات و ۱۴ هزار و ۱۲ تُن آن از محل خرید تضمینی گندم تولید شده در استان بوده‌است.

سعید محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، ضمن اشاره به کیفیت بالای گندم‌های ذخیره سازی شده در سیلوی استان، بیان داشت: در همین رابطه طی این مدت، مقدار ۱۳۳ هزار تُن گندم برای تامین آرد مورد نیاز واحدهای نانوایی در قم، میان کارخانه‌های تولید آرد توزیع شد.

وی تاکید کرد: وضعیت موجودی گندم درقم همواره در شرایط مطلوبی حفظ می‌شود و ما بیش از نیاز چندماه آینده استان را ذخیره سازی می‌کنیم، به همین خاطر با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته و انجام اقدام‌های لازم، هیچ گونه کمبودی در تامین گندم و آرد مورد نیاز واحدهای نانوایی نداریم.

وی ادامه داد: علاوه بر تامین و تدارک گندم با کیفیت و مرغوب برای تولید آرد مورد نیاز واحدهای نانوایی استان، اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی قم برای کمک به تنظیم بازار در زمینه تامین و توزیع برخی از کالاهای اساسی مورد احتیاج همچون برنج خارجی و شکر نیز فعالیت مستمر دارد.

محمدی گفت:‌ در همین رابطه از ابتدای سال‌جاری تا پایان آذرماه ۲ هزار و ۸۷۹ تُن برنج به قم وارد و سه هزار و ۶۲۶ تُن برنج نیز به‌منظور تنظیم بازار در استان توزیع شد.

وی افزود: همچنین در این مدت شاهد واردات سه هزار و ۶۹۱ تُن شکر به قم بودیم که از میان مقدار ۲ هزار و ۴۲۳ تُن برای تنظیم بازار استان توزیع شد؛ این درحالی است که در صورت نیاز، ظرفیت واردات و توزیع مراحل جدید محصولات یاد شده نیز در قم وجود دارد و محدودیتی در این خصوص نداریم.

وی ادامه داد: با توجه به قرار گرفتن در ماه‌های پایانی سال و مناسبت‌های پیش‌رو همه پیش‌بینی‌های لازم برای تامین و تدارک کالاهای اساسی مورد نیاز مردم استان از مدت‌ها قبل صورت گرفته و با توجه به وضعیت مطلوب ذخیره سازی انجام شده، در این رابطه با مشکلی مواجه نخواهیم بود.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر