۱۹۰ طرح به رویداد ایده فن قم ارسال شد

سپهر اقتصاد- رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای قم با اشاره به ارسال ۱۹۰ ایده به دومین رویداد فن ایده، گفت: از این بین ۳۰ ایده بعنوان طرح‌های خلاقانه انتخاب شدند.

محمدرضا فاضلی در حاشیه آیین اختتامیه دومین رویداد ایده فن در دانشگاه فنی و حرفه‌ای قم، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان داشت: دومین رویداد ایده فن با مشارکت پارک علم و فناوری قم، سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری، بنیاد نخبگان استان و اداره کل فنی حرفه‌ای قم با هدف کشف استعدادها و ایده های خلاقانه برای پرورش و تبدیل آنها به محصول نهایی برای جذب در شرکتهای دانش بنیان برگزار شد.

وی با بیان اینکه رویداد ایده فن ۱ در سال ۱۴۰۰ برگزار شده بود، تصریح کرد: این رویداد با شعار ایده، مهارت و کارآفرینی، در ۲ سطح دانشگاهی و آزاد برگزار شد و اساتید، فارغ التحصیلان و دانشجویان دانشگاه‌های استان و همچنین صاحبان فکر و ذهن‌های خلاق ایده های خود را که دارای خلاقیت و نوآوری بود، بصورت مکتوب ارسال کردند.

۱۹۰ طرح به رویداد ایده فن قم ارسال شد

وی ادامه داد: پس از داوری اولیه ایده ها، صاحبان ایده های برتری که شاخصه های خلاقیت و نوآوری بیشتری داشتند، به رقابت نهایی با یکدیگر پرداختند و در پایان به ۶ ایده برتر جوایز ارزنده ای پرداخت شد.

وی عنوان کرد: خدمات شهری در حوزه المان های شهری، نورپردازی شهری، پارک های موضوعی، حمل و نقل شهری، جاذبه های گردشگری استان، درآمدهای پایدار شهری و نظافت نوین شهری یکی از محورهای مهم این رویداد بود.

فاضلی اظهارداشت: هوشمندسازی تجهیزات و فعالیت‌ها، روش‌های نوین درآمدزایی، صرفه جویی‌های انرژی، کسب و کارهای اینترنتی، بهبود خدمات بانکی، محیط زیست، تبلیغات نوین، افزایش روحیه نشاط و شادابی، ساخت تجهیزات خاص، معماری سنتی - اسلامی و مدرن، سایر موضوعات (آزاد) از محورهای دیگر این رویداد بود.

وی اضافه کرد: در مجموع ۱۹۰ ایده به رویداد ارسال شد که بعد از دو سطح داوری تعداد ۳۰ ایده به عنوان برگزیدگان در جشنواره برای داوری سطح سوم ارسال شدند.

وی یادآور شد: از مزایای شرکت در این رویداد می‌توان به معرفی ایده‌های برتر به شرکت ‌های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری استان و صنایع وابسته اشاره کرد.

در پایان این رویداد فائزه قمی با ایده پارک مندلیف، علی اصغر ملک پور با ایده فلاکس با ماندگاری دما به مدت طولانی(خورشیدی)، حامد بهرامی با ایده فشارسنج خون هوشمند، ریحانه قاسمی با ایده تولید لوازم آرایشی و بهداشتی گیاهی، مریم سلطانی مهاجر با ایده مجری هوشمند به ترتیب رتبه‌های اول تا پنجم را بدست آورند و زهرا افشار با نظر داوران به عنوان مروج و پیشکسوت در فرهنگ کارآفرینی تقدیر شد.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر