۲۲۸ میلیارد تومان تسهیلات برای راه‌اندازی واحدهای صنایع غذایی در قم تخصیص یافت

سپهر اقتصاد-مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: ۲۲۸ میلیارد تومان تسهیلات برای راه‌اندازی و استمرار تولید واحدهای صنایع غذایی در این استان در نظر گرفته شد.

حسین طاهری فرد در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان داشت: هرگونه سرمایه‌گذاری در زمینه ایجاد و توسعه صنایع تبدیل و تکمیلی، موجب پشتیبانی از فعالیت‌های بخش کشاورزی، افزایش ضریب تبدیل و کاهش ضایعات محصولات، تنوع بخشی به فعالیت‌های اقتصادی بخش، فراهم نمودن زمینه اشتغال و افزایش درآمد کشاورزان و همچنین تولید و تامین بخشی از کالاهای اساسی مورد نیاز استان و کشور در راستای دستیابی به امنیت غذایی، می‌شود.

وی افزود: توسعه صنایع تبدیلی و غذایی در قم علاوه بر تولید محصولات با ارزش افزوده بالا موجب شکوفایی اقتصادی هرچه بیشتر بخش کشاورزی استان می‌شود و در همین رابطه سازمان جهاد کشاورزی قم آمادگی دارد تا با ارائه مشاوره‌های تخصصی لازم به علاقه‌مندان به فعالیت در این بخش، بسترهای مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری هرچه بیشتر در زمینه تولید محصولات غذایی مورد نیاز مردم را فراهم کند.

وی ادامه داد: در دولت سیزدهم اهتمام ویژه‌ای نسبت به ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی در استان قم صورت گرفته و در همین رابطه از ابتدای آغاز به‌کار دولت مردمی تاکنون ۵۳ جواز تاسیس و ۳۱ پروانه بهره‌برداری در این بخش صادر و همچنین بر اساس آمار ثبت شده در سامانه رصد اشتغال استان، ۸۹۱ فرصت شغلی جدید در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی مستقر در قم ایجاد شده‌است.

طاهری فرد گفت: توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی در استان نیازمند کشاورزی پیشرفته و استفاده از تکنولوژی و گسترش مکانیزاسیون برای انجام عملیات کشاورزی نیز است که با سرمایه‌ گذاری‌های صورت گرفته و اقدام‌های انجام شده در سال‌های اخیر شاهد موفقیت‌های چشمگیری در این حوزه‌ هستیم.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر