۳۴ میلیون دلار کالا در خردادماه از گمرکات قم صادر شد

سپهر اقتصاد - مدیرکل گمرکات قم گفت: در خردادماه سال جاری، ۳۴ میلیون، ۲۸۰‌ هزار و ۷۴۲ دلار کالا توسط فعالان اقتصادی از طریق گمرکات این استان به کشورهای مختلف جهان صادر شد.

به گزارش ایرنا، اسفندیار دریکوندی بیان کرد: این میزان صادرات در قالب تعداد ۸۷۹ اظهارنامه و به وزن ۴۵ هزار و ۷۱۴ تُن از طریق گمرکات استان قم به کشورهای هدف صورت پذیرفته‌است.

وی گفت: حجم صادرات استان در خردادماه از نظر ارزش دلاری بیش از ۱۳۹ و از نظر وزنی ۱۸۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشت.

وی با اشاره به تاثیرگذاری مثبت فعالیت‌های گمرکات قم در توسعه اقتصادی استان، افزود: درآمد کل گمرکات استان قم در خردادماه سال‌جاری نیز با ۱۵۴ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال‌ قبل به رقم ۴۶۷ میلیارد ریال رسید.

دریکوندی ادامه داد: طی سال‌های اخیر تلاش‌های فراوانی برای تسهیل فرآیندهای اداری در گمرکات قم صورت گرفته‌است و اکنون حجم بسیار زیادی از امور گمرکی مورد نظر فعالان اقتصادی در این استان به صورت غیرحضوری و الکترونیکی انجام می‌شود.

وی گفت: همچنین در خردادماه، ۵۴ میلیون و ۶۷۳ هزار و ۴۸۵ دلار کالا در قالب تعداد ۲۵۵ اظهارنامه و وزن پنج‌هزار و ۴۲۰ تُن از طریق گمرکات قم وارد کشور شد که بیشترین حجم آن را کالاهای اساسی مورد نیاز مردم و مواد و تجهیزات مورد استفاده در واحدهای تولیدی تشکیل می‌دهد.

وی بیان داشت: گمرکات قم در زمینه مقابله با قاچاق کالا نیز به صورت گسترده فعالیت دارد و در همین رابطه طی ماه گذشته، تعداد ۴۸ پرونده مظنون به قاچاق به ارزش بیش از ۷۰ میلیارد ریال در گمرکات استان قم تشکیل شد که مراحل رسیدگی به آن توسط نهادهای قانونی در جریان است.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر