۵۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در قم کشف شد

سپهر اقتصاد-معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: از ابتدای سالجاری تا پایان تیرماه با بازرسی‌های انجام شده بر ۵ گروه کالایی دخانیات، لوازم‌خانگی، لوازم‌یدکی خودرو، کیف، کفش و پوشاک و کالاهای سلامت محور افزون بر ۵۰ میلیارد ریال کالای قاچاق کشف شده است.


سیاووش فولادی وندا در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، بیان داشت: در همین خصوص از ابتدای سالجاری با گشت‌های مشترک سازمان صمت و نهادهای متولی دیگر، ۹۳ هزار و ۲۶۰ نخ سیگار و نزدیک ۴۹ هزار کیلوگرم تنباکو در استان قم کشف شد.

وی ادامه داد: در گروه کالایی لوازم خانگی نیز امسال با ۱۵۷ بازرسی انجام شده در مجموع۲۲۲ دستگاه انواع کالای قاچاق به ارزش حدود یک میلیارد تومان کشف شد.

فولادی وندا خاطرنشان کرد: در گروه کالایی لوازم یدکی، باطری و تایر خودرو نیز در ۴ ماهه امسال ۸۳۷ قلم کالا کشف و ۲ پرونده تخلف تشکیل شده‌است.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت قم بیان داشت: طی بازرسی‌های انجام شده از ابتدای سالجاری همچنین ۷۷ ثوب کالای قاچاق در گروه کالایی کیف، کفش و پوشاک کشف و ضبط شده‌است.

فولادی وندا گفت: در گروه کالاهای سلامت محور مانند مواد غذایی، تجهیزات پزشکی، آرایشی و بهداشتی نیز در مجموع ۱۰۲ هزار و ۸۵۹ قلم کالا کشف و برای ۲۹ نفر پرونده قضایی تشکیل شده‌است.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت قم ادامه داد: از ابتدای امسال در مجموع ۳ هزار و ۶۰۴ بازرسی توسط بازرسان صمت انجام و طی آن برای ۵۶ پرونده قضایی تشکیل و ۱۹۷ هزار و ۳۰۰ قلم انواع کالای قاچاق کشف شد.

وی عنوان کرد: در ۴ ماهه امسال ۷۲ پرونده قاچاق کالا و ارز در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم تشکیل شده که در مقایسه با ۳۱ پرونده مدت مشابه سال گذشته، ۱۳۲ درصد رشد یافته‌است.

خبرنگار: نجمه وفایی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر