۶ واحد صنعتی با ایجاد اشتغال برای ۳۰۰ نفر در قم به‌بهره‌برداری می‌رسد

سپهر اقتصاد-رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: به‌مناسبت دهه تولید، ۶ واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری ۲‌هزار و ۳۲۰ میلیارد تومان و ایجاد اشتغال برای ۳۰۰ نفر در قم به بهره‌برداری خواهد رسید.


اکبر ابدالی درگفت‌وگو با خبرنگاران، بیان داشت: فعالیت‌های صنعتی در استان قم رو به افزایش است و ما تلاش داریم با تسهیل حضور سرمایه‌گذاران، در بخش تولید پوشاک ایرانی-اسلامی، محصولات دانش‌بنیان و فناور و همچنین صنایع پاک، به جایگاه‌ مطلوب دست یابیم.
وی افزود: پیگیری تولید پوشاک ایرانی-اسلامی که یکی از مسائل مهم کشور و دغدغه متدینین است را در قم به صورت جدی دنبال خواهیم کرد و در همین راستا آماده ارائه تسهیلات لازم و سایر حمایت‌های مورد نیاز به سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به فعالیت در این بخش هستیم.
وی ادامه داد: همچنین به منظور حفاظت بیشتر از محیط زیست، اجازه استقرار صنایع آلاینده را در استان نخواهیم داد و به جای آن از هرگونه سرمایه گذاری برای احداث صنایع پاک، کم‌آب‌بر و با ارزش افزوده بالا در شهرک‌های صنعتی قم، استقبال خواهیم کرد.
ابدالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی فعالیت‌های صورت گرفته توسط سازمان، صنعت، معدن و تجارت قم در سال‌گذشته، بیان کرد: در سال ۱۴۰۱،‌ ۶۱۶ فقره جواز تاسیس با پیش‌بینی میزان سرمایه‌گذاری ۱۸ هزار میلیارد تومان در قم صادر شد.
وی افزود: همچنین در سال گذشته ۱۲۴ مورد پروانه بهره‌برداری با سرمایه گذاری ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان و ظرفیت ایجاد اشتغال برای ۳‌ هزار و ۶۸۸ نفر در بخش صنعت و ۱۱ فقره پروانه بهره‌برداری با ظرفیت استخراج ۴۱۶ هزار تُن و اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان در بخش معدن استان صادر شد.
وی ادامه داد: همچنین در این سال ۶۵ واحد صنعتی راکد استان با ۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی برای ۸۰۰ نفر در قم احیا شد که مجموع این اقدام‌ها نقش موثری در توسعه صنعتی قم و افزایش سهم فعالیت‌های تولیدی در اقتصاد استان داشت.
ابدالی گفت: در استان قم ۴۲۷ طرح تولیدی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد وجود دارد که امیدواریم با تامین اعتبارات لازم از سوی بخش خصوصی و کمک‌های دولتی این طرح‌ها که برای ۱۳ هزار نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد، هرچه سریعتر به نتیجه برسد.
وی افزود: امسال ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای بخش تولید استان مصوب شده‌است که امیدواریم با همکاری بانک‌های عامل اعتبار مورد نظر تامین و این میزان تسهیلات به متقاضیان پرداخت شود چرا که تسهیلات برای فعالیت‌های تولیدی و صنعتی همچون خون برای بدن حیاتی است.
وی ادامه داد: سازمان صمت قم علاوه بر بخش صنعت در زمینه بهره‌برداری هرچه بهتر از معادن استان و همچنین نظارت بر بازار نیز عملکرد قابل قبولی دارد و در بسیاری از حوزه‌های نظارتی توانسته با استفاده از بازرسان و ابزارهای کنترلی در اختیارش، رتبه‌های برتر در سطح ملی را کسب نماید.
خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر