۸۵۰ مجوز صنفی امسال در قم صادر شد

سپهر اقتصاد - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: از ابتدای سال‌جاری تا پایان خردادماه ۸۵۰ مجوز فعالیت صنفی در رسته‌های تولیدی و فنی و همچنین توزیعی و خدماتی در این استان صادر شد.

به گزارش ایرنا، اکبر ابدالی ضمن اشاره به جایگاه مهم اصناف در استان زائرپذیر قم، بیان داشت: با صدور این تعداد مجوز صنفی برای ۲ هزار و ۱۲۵ نفر در بخش‌های تولیدی، فنی، توزیعی و خدماتی فرصت شغلی ایجاد شد.

وی با تاکید بر این که حمایت از اصناف جز مهمترین برنامه‌های کاری سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم است، افزود: درحال حاضر در مجموع تعداد ۴۲ هزار و ۵۶ واحد صنفی مجوزدار در استان قم موجود است که ۲۵ هزار و ۳۸ مورد آن توزیعی و خدماتی و ۱۷ هزار و ۱۸ مورد آن واحد تولیدی و فنی می‌باشد.

وی ادامه داد: در راستای حمایت از فعالیت‌های صنفی در استان قم،‌ پرداخت تسهیلات بانکی در قالب‌های مختلف برای فعالان این عرصه در نظر گرفته‌ شده‌است که از جمله آن می‌توان به اعتبارات رونق تولید، تبصره ۱۸، آسیب دیده از کرونا،‌ مشاغل خانگی و اشتغال پایدار روستایی اشاره کرد.

ابدالی گفت: در کنار توسعه کمی واحدهای صنفی در قم به دنبال عمق‌بخشیدن هرچه بیشتر به فعالیت‌های اصناف و افزایش کیفیت خدمات ارائه شده توسط ایشان به مردم هستیم و در این خصوص از روش‌های جدید و تاثیر گذار استفاده خواهیم کرد.

وی بیان داشت: نظارت بر نحوه فعالیت واحدهای صنفی فعال در قم نیز توسط بازرسان سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت،‌ اتاق اصناف و سایر دستگاه‌های متولی استان به صورت مستمر ادامه دارد و در این رابطه شاهد همکاری خوب اصناف برای تامین کالاها و خدمات مورد نیاز مردم هستیم.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر