۹۲۸ پرونده گرانفروشی به ارزش بیش‌از ۵۱ میلیارد ریال در قم تشکیل شد

سپهر اقتصاد - معاون بازرسی و نظارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت قم، گفت: از ابتدای سال‌جاری تا پایان آبان‌ماه، تعداد ۹۲۸ پرونده تخلف گرانفروشی به ارزش بیش‌از ۵۱ میلیارد ریال در جریان بازرسی از واحدهای اقتصادی فعال در این استان،‌ تشکیل شد.


سیاوش فولادی وندا در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ بیان داشت: در طی مدت یاد شده بازرسان اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت قم ۲۹ هزار مورد عملیات بازرسی از نحوه فعالیت واحدهای اقتصادی مستقر در استان انجام دادند که ثبت گزارش تخلف صنفی برای سه‌هزار و ۵۵۰ واحد به ارزش ۴۸۹ میلیارد ریال را درپی داشت.

وی افزود: همچنین بازرسان این اداره کل تعداد هشت‌هزار و ۵۵۳ مورد گشت‌ مشترک را نیز با سایر دستگاه‌های اجرایی از جمله اتاق اصناف، تعزیرات حکومتی، جهاد کشاورزی، دانشگاه علوم پزشکی، سپاه، بسیج، میراث فرهنگی و اطلاعات استان انجام دادند که منجر به تشکیل یک‌هزار و ۴۸۶ پرونده تخلف به ارزش بالغ بر ۷۵۹ میلیارد ریال شد.

وی ادامه داد: اداره کل صنعت،‌ معدن و تجارت قم بر اساس دستور استاندار، طرح‌های نظارتی خود بر بازار استان را تشدید خواهد کرد که در این راستا با هرگونه تخلف صنفی بر اساس مقررات برخورد می‌شود، همچنین پرونده آن واحد اقتصادی نیز برای صدور حکم قانونی لازم در اختیار اداره کل تعزیرات حکومتی استان قرار خواهد گرفت.

فولادی وندا در مورد بیشترین تخلف‌های صنفی مشاهده شده در بازار استان نیز گفت: علاوه بر گران‌فروشی، تخلف‌هایی همچون کم فروشی، عدم درج قیمت و نصب نرخ‌نامه، عدم ارائه فاکتور و عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در جریان بازرسی‌های انجام شده توسط بازرسان،‌ پرتکرار گزارش شده‌است.

وی تاکید کرد: علاوه بر تلاش بازرسان اداره کل صنعت،‌ معدن و تجارت و عوامل سایر دستگاه‌های اجرایی برای نظارت بر بازار استان‌، نقش نظارتی مردم در این زمینه بسیار مهم و اساسی است و سامانه ۱۲۴ به همین منظور آماده دریافت گزارش‌های مردمی از تخلف‌های واحدهای اقتصادی در استان قم است.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر