احیای 90 واحد تولیدی راکد قم در دو سال گذشته

سپهر اقتصاد-رئیس سازمان صمت استان قم از صدور 383 پروانه بهره‌برداری با اشتغال 8 هزار و 804 طی دو سال اخیر خبرداد و گفت: رونق تولید از اهداف دولت مردمی است و در این دولت در قم 90 واحد تولیدی و صنعتی راکد و نیمه راکد احیا شده است

.

به گزارش خبرگزاری فارس اکبر ابدالی مدیرکل صمت استان قم بیان کرد: منافقین با آن اقدام تروریستی هشتم شهریورماه 1360 به دنبال این بودند که ضربه‌ای بزرگ به انقلاب ما وارد کنند.

وی افزود: اما امروز می‌بینیم درخت انقلاب اسلامی تنومند شده و هرساله برای گرامیداشت یاد و خاطره دولتمردان عزیزمان از دوم تا هشتم شهریورماه هفته دولت نام‌گذاری شده است. این هفته فرصت خوبی است تا مدیران با تشریح عملکرد خود در یک سال گذشته برای مردم جهاد تبیین کنند.

رئیس سازمان صمت استان قم درخصوص پروژه‌هایی که در هفته دولت امسال افتتاح خواهند شد، تصریح کرد: 6 پروژه در هفته دولت سال 1402 با ظرفیت اشتغال 672 نفر آغاز عملیات اجرایی و افتتاح خواهند شد.

ابدالی در ادامه سخنان خود با اشاره به عملکرد دولت سیزدهم طی 2 سال اخیر در استان درخصوص احیای واحدهای تولیدی راکد و نیمه راکد، گفت: احیای واحدهای صنعتی رویکرد مثبتی بود که از همان روزهای ابتدایی آغاز دولت سیزدهم، در دستور کار دولت قرار گرفت.

وی افزود: به لطف خدا طی 2 سال اخیر در استان قم، 90 واحد تولیدی راکد و نیمه راکد با ظرفیت اشتغال هزار و 244 نفر در قم احیا شده‌اند. همچنین در بحث صدور پروانه بهره‌برداری ظرف 2 سال اخیر 383 پروانه با ظرفیت اشتغال 8 هزار و 804 نفر صادر شده است.

رئیس سازمان صمت استان قم خاطرنشان کرد: باتوجه به نگاه مثبتی که دولت سیزدهم به حوزه تولید و صنعت دارد، ظرف مدت زمان دو سال اخیر 302 فقره متقاضی اخذ تسهیلات صنعتی از طرف ما به بانک‌‌ها معرفی شده‌اند که از این تعداد 267 فقره به ارزش 22 هزار و 385 میلیارد تسهیلات مربوطه را دریافت کرده‌اند.

ابدالی عنوان کرد: در بخش تسهیلات اصناف نیز طبق تبصره 18، 3 مورد معرفی به بانک داشتیم که موفق به اخذ 22 میلیارد ریال تسهیلات شده‌اند. همچنین در حوزه تسهیلات رونق تولید 33 فقره به ارزش 890 میلیارد ریال به بانک‌ها معرفی شده‌اند.

وی اشاره کرد: در حوزه حمایت از مشاغل خانگی نیز هزار و 422 فقره به ارزش 733 میلیارد ریال، در حوزه طرح پشتیبان از مشاغل خانگی 57 فقره به ارزش 140 میلیارد ریال به بانک‌ها معرفی شده‌اند.

وی درخصوص عملکرد دولت در بخش معادن استان بیان کرد: ظرف مدت زمان 2 سال گذشته 14 پروانه معدن، 33 پروانه اکتشاف، 12 گواهی کشف صادر شده است.

ابدالی در ادامه با بیان اینکه صادرات قم در 2 سال اخیر رکوردشکنی کرده است، اشاره کرد: در سال 1401 حدود 350 میلیون دلار کالا از طریق گمرکات استان قم به کشورهای خارجی صادر گردیده است.

وی تصریح کرد: بر اساس آمار صادرات قم در دولت سیزدهم در مجموع به 665 میلیون دلار رسیده که این میزان صادرات در تاریخ استان قم بی‌نظیر بوده که نشان‌دهنده این است که دولت سیزدهم در بخش صادرات هم کارآمد بوده است.

رئیس سازمان صمت استان قم در پایان با بیان اینکه 48 درصد تعهدات صمت در استان درخصوص ایجاد اشتغال محقق شده است، عنوان کرد: میزان تعهد سازمان صمت در استان قم در حوزه اشتغال‌زایی 5 هزار نفر نیروی کار بوده است که تا به امروز 2 هزار و 401 نفر به اشتغال پایدار و ثابت رسیده‌اند.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر