از جریمه نقدی تا تعطیلی واحد‌های گرانفروش

سپهر اقتصاد-نظارت بر واحد‌های صنفی با حضور گشت‌های مشترک اداره کل تعزیرات حکومتی و بازرسی اداره کل صمت ادامه دارد و با متخلفان برخورد قاطع می‌شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز قم؛ نماینده تعزیرات حکومتی استان در جریان بازرسی از واحد‌های صنفی میوه فروشی در منطقه پردیسان گفت: ملاک بازرسی‌ها در هنگام مراجعه به واحد‌های صنفی فاکتور خرید فروشنده‌هاست و در صورت مشاهده هرگونه تخلف و عدم تقارن قیمت خرید با سود تعیین شده با واحد مورد نظر برخورد می‌شود.
پدرام نیرومند میزان سود محاسبه شده برای میوه را ۲۰ درصد و سیفی جات به دلیل دور ریز بالای آن ۳۰ درصد اعلام کرد و گفت: واحد‌های متخلف در اولین بازرسی تا ۱۰ برابر میزان گرانفروشی ثبت شده و در صورت تکرار برای بار دوم از ۲۰ تا ۳۰ برابر جریمه خواهند شد؛ همچنین اگر تخلف و گرانفروشی برای بار سوم تکرار شود علاوه بر جزای نقدی واحد صنفی تعطیل و بنر تخلف بر سر در آن نصب می‌شود.
بذرافشان بازرس اداره کل صمت هم نداشتن فاکتور خرید، گران فروشی، نداشتن پروانه کسب و کارت بهداشت را از جمله مهمترین تخلفات ثبت شده در بازرسی‌های انجام شده اعلام کرد.

قاچاقچی کالا پای میز محاکمه

سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی قم از جریمه 6 میلیارد ریالی قاچاقچی لوازم آرایشی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعزیرات حکومتی قم، تقی حسام گفت: پرونده قاچاق انواع لوازم آرایشی به ارزش چهار میلیارد و 785 میلیون ریال در شعبه چهارم اداره کل تعزیرات حکومتی قم رسیدگی شد.

سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی قم افزود: شعبه به دلیل ارائه نکردن مدارک قانونی، اتهام قاچاق را محرز و علاوه بر ضبط کالا، متهم را به پرداخت 6 میلیارد ریال جزای نقدی محکوم کرد.

حسام گفت: ماموران نیروی انتظامی در بازرسی خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی این لوازم آرایشی به ظن قاچاق را از یک دستگاه خودروی سواری کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به اداره کل تعزیرات حکومتی قم ارسال کردند.


۱۶۸ میلیارد ریال کالای قاچاق توسط بازرسان صمت در قم کشف شد

معاون بازرسی و نظارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت قم گفت: بازرسان این اداره‌کل طی ۹ ماه سال‌جاری ۱۶۸ میلیارد و ۶۱۲ میلیون ریال کالای قاچاق را کشف کردند.

سیاوش فولادی وندا در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان داشت: بازرسان از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان آذرماه هشت هزار ۹۶۹ مورد بازرسی به‌منظور جلوگیری از تخلف (عرضه، نگهداری و فروش کالای قاچاق) انجام دادند که از این تعداد بازرسی، ۱۱۷ مورد منجر به تشکیل پرونده تخلف به ارزش ۱۶۸ میلیارد و ۶۱۲ میلیون ریال شده‌است.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر