استمرار پیشرفت صنعتی قم نیازمند همراهی بانک ها است

سپهر اقتصاد-استاندار قم گفت: پیشرفت صنعتی قم از رشد تامین مالی جلوتر است و مشاهدات میدانی و مطالبات صاحبان صنایع استان نشان می‌دهد که بانک‌ها باید همراهی بیشتر با بخش تولید داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، شاهچراغی استاندار قم در حاشیه مراسم افتتاح سه طرح‌ تولیدی در قم و در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه واحد‌های صنعتی با موانعی مانند مشکل منابع مالی در گردش مواجه هستند گفت: مهمترین خواسته واحد‌های صنعتی استان بیشتر تامین مالی است و نظام بانکی استان باید با سرعت بیشتری کمک‌های مالی لازم را برای کمک به رفع نقدینگی واحد‌های تولیدی صورت دهد.
وی افزود: پیشرفت صنعتی قم از رشد تامین مالی جلوتر است و مشاهدات میدانی و مطالبات صاحبان صنایع استان نشان می‌دهد که بانک‌ها باید همراهی بیشتر با بخش تولید داشته باشند.
وی کمبود نیروی انسانی و خاموشی‌های برق را از دیگر مسائل واحد‌های صنعتی استان قم عنوان کرد و گفت: در زمینه خاموشی در واحد‌های صنعتی یک مشکل کشوری است هرچند اولویت دولت هم رشد تولید و فعالیت واحد‌های صنعتی است، اما به دلیل کسری برق ۱۶ هزار مگاواتی در کشور ناچار به اعمال محدودیت‌ها هستند.
استاندار قم با تاکید بر اینکه رفع مشکل کسری برق در کشور نیاز به زمان دارد گفت: بخشی از کسری در مدت ۲ سال گذشته با افتتاح ۶ هزار مگاوات رفع شده است امام به دلیلی افزایش مصارف دولت همچنان پیگیر رفع این مشکل است.
وی اضافه کرد: در حال حاضر خاموشی‌ها برابر با یک جدول ملی است و در جلسات مختلف؛ دولت به دنبال رفع مشکل است و برای رفع این مشکل که عقب ماندگی از سالیان گذشته دارد دولت با برنامه ریزی به دنبال رفع آن در ماه‌ها و سالیان آتی است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: به مناسبت دهه تولید و تجارت، ۳ طرح تولیدی در بخش‌های مختلف صنعتی با اشتغالزایی برای ۱۵۰ نفر به صورت مستقیم در شهرک‌های صنعتی شکوهیه و محمود آباد قم با حضور مسئولان و فعالان اقتصادی استان به بهره‌برداری رسید.
اکبر ابدالی درحاشیه آیین افتتاح طرح‌های صنعتی استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان داشت: در مجموع برای بهره‌برداری از طرح‌های یاد شده که نقش مهمی در افزایش سطح تولید محصولات صنعتی استان خواهند داشت، یک هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری ثابت انجام شده‌است.
وی افزود:‌ درجریان برگزاری مراسم امروز، بهره‌برداران این طرح‌های صنعتی به صورت رسمی فعالیت خود را در زمینه تولید گسترده محصولاتی نظیر آجر نسوز، ماشین آلات تولید الیاف شیشه، مسواک و محصولات بهداشتی، کالاهای سلامت محور، ورق فشرده چوبی و لوازم یکبار مصرف پزشکی، آغاز کردند.
وی ادامه داد: ایجاد و بهره‌برداری از واحدهای تولیدی در قم محدود به مناسبت‌های خاص نیست و ما در تمامی ایام سال شاهد استقبال پرشور فعالان اقتصادی برای راه‌ اندازی کسب و کار مورد نظرشان در این بخش هستیم که این موضوع نشان دهنده حرکت رو به رشد فعالیت‌های تولیدی در این استان است.
ابدالی همچنین تاکید کرد: مسئولان استان به همراه مدیران بخش‌های اقتصادی در قالب ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در کنار جلسه‌های ستادی با حضور میدانی مستمر در واحدهای صنعتی، مسائل و مشکل‌های تولیدکنندگان را از نزدیک و با دقت مورد بررسی قرار داده و برای رفع آن تصمیم‌های لازم را اتخاذ می‌کنند.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر