اعطای تسهیلات رونق تولید به حدود ۲ هزار طرح اشتغال در استان قم

سپهر اقتصاد-مدیرکل امور اقتصادی و دارایی و نماینده وزیر اقتصاد در استان قم گفت: در اجرای بند الف و جز 3 و 4 تبصره 18 قانون بودجه، به هزار و ۹۹۳ طرح به ارزش 4265میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است که نسبت به سال گذشته، رشد مثبتی را نشان می‌دهد.

مهدی فراهانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: در اجرای بند الف و جز 3 و 4  تبصره 18 قانون بودجه، به هزار و ۹۹۳ طرح به ارزش 4265میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است که نسبت به سال گذشته، رشد مثبتی را نشان می‌دهد.

وی افزود:  تسهیلات اعطایی تبصره 18، در حوزه‌های صنعت، کشاورزی، گردشگری پاک علم و فناوری، نهضت احیای واحدهای راکد، ارتباطات و فناوری اطلاعات و اشتغال‌زایی خُرد و مشاغل خانگی مشمولین تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد بوده است که توسط بانک‌های عامل استان پرداخت شده است.

فراهانی همچنین  از افتتاح مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان در آینده‌ای بسیار نزدیک خبر داد و افزود: سرمایه‌گذاران به‌ویژه سرمایه‌گذاران خارجی، برای اخذ مجوزهای سرمایه‌گذاری در استان، مجبور به طی فرایندهای طولانی و غیرمتمرکز در چند اداره استان هستند که  فلسفه احداث ساختمان مرکز خدمات سرمایه‌گذاری، متمرکز سازی و تجمیع مکانی فرایندهای مراجعه، در یک مکان است تا سرمایه‌گذار با سهولت بیشتری بتواند فرآیندهای اداری را انجام و از راهنمایی‌های لازم برای شناخت هرچه ‌بهتر فرصت‌های مختلف سرمایه‌گذاری در استان، برخوردار شود.

وی در ادامه گفت:  در ساختمان جدید مرکز خدمات سرمایه‌گذاری، حتی خدمات  نوین ناجایی اعم از اقامت، صدور روادید و ...انجام می‌شود و تمرکز حضور نمایندگان دستگاه‌ها در ساختمان جدید‌الاحداث مرکز خدمات سرمایه‌گذاری، از پیچ‌وخم‌های بوروکراسی اداری، اطاله فرایند سرمایه‌گذاری و خسته کردن سرمایه‌گذار خواهد کاست.

فراهانی از تدارک بسته‌های تشویقی ویژه برای جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در استان قم خبرداد و افزود: امسال تاکنون 10 مجوز سرمایه‌گذاری خارجی به ارزش بیش از 17میلیون دلار در حوزه صنعتی، خدمات سلامت‌محور و گردشگری در استان مصوب شده است.

 وی افزود: درخواست 16متقاضی سرمایه‌گذاری داخلی جهت استفاده از اراضی ملّی نیز در کمیته اعتبار سنجی موردبررسی و تأیید قرار گرفته است.

وی در تشریح دستاوردهای شاخص در حوزه توجه به فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران استانی گفت: تاکنون47 بازدید میدانی از واحدهای تولیدی- صنعتی و دانش‌بنیان استان انجام شده و باهدف رفع موانع تولید و صادرات در استان،  به دعوت اداره کل اقتصاد و دارایی از مدیران دستگاه‌های تابعه وزارت اقتصاد نظیر مالیاتی، گمرک، بورس، دبیر کمیسیون بانک‌ها و همچنین به اقتضای مشکلات واحدها از بازرسی، بانک صنعت و معدن، اداره کل صنعت – معدن، محیط‌زیست و .. دعوت به عمل آمده تا ضمن بازدید میدانی از فعالیت‌های واحدهای تولیدی و صنعتی استان، مشکلات آن‌ها در محل فعالیتشان، رسیدگی و پیگیری شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قم همچنین از 380 دیدار چهره به چهره با مردم، فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران داخلی در سه‌شنبه‌های مردمی خبرداد.

وی اضافه کرد: شرکت در 4 نمایشگاه بین‌المللی، ملی و استانی ازجمله نمایشگاه بین‌المللی کیش اینوکس، نمایشگاه اکسپو 2023، نمایشگاه ملّی روایت پیشرفت و نمایشگاه استانی کسب‌وکار باهدف تبیین مشوق‌ها برای سرمایه‌گذاران و پیگیری مشکلات فعالان اقتصادی صورت گرفته است.

مدیرکل‌ امور اقتصاد و دارایی استان قم افزود: تجلیل از اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان قم به عنوان دستگاه برتر در جشنواره شهید رجایی، کسب مقام دوم در توسعه دولت الکترونیک در جشنواره شهید فخری زاده، کسب رتبه برتر روابط عمومی در ادارات کل استانی وزارت اقتصاد و دارایی بخشی از دستاوردهای این اداره کل در حیطه وظایف تخصصی است.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر