اکتشاف معادن فلزی ثروت آفرینی برای استان است

سپهر اقتصاد- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت قم گفت: اکتشاف معادن فلزی در قم موجب ثروت آفرینی برای استان است و ما این موضوع را با استفاده از ظرفیت مجموعه‌های تخصصی فعال در این حوزه همچون سازمان‌های ایمیدو و زمین‌شناسی، با جدیت دنبال می‌کنیم.

اکبر ابدالی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان داشت: گزارش‌های ارائه شده حکایت از آن دارد که در جریان تحقیقات سازمان‌های زمین‌شناسی، ایمیدور و شرکت ملی مس، چندین معدن فلزی در استان قم مورد شناسایی قرار گرفته‌است که پس از تخمین ارزش ذخیره مواد معدنی و به صرفه بودن معدنکاری در آن‌ها، کار بهره‌برداری از این معادن آغاز خواهد شد.

وی افزود: به طور حتم شناسایی و بهره‌برداری از معادن فلزی در قم نسبت به بسیاری از معادن موجود با استقبال بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری، ارزش‌افزوده بیشتری برای استان به همراه خواهد داشت و در کنار آن بستر خوبی برای افزایش فرصت‌های شغلی در بخش معدن قم، فراهم خواهد شد.

وی ادامه داد: اداره کل صنعت، معدن و تجارت قم تلاش می‌کند علاوه بر بسترسازی برای گسترش فعالیت‌های معدنی در استان، در زمینه نوسازی ماشین آلات و تجهیزات مورد استفاده در معادن نیز با بهره‌برداران همکاری لازم را داشته باشد که البته در این موضوع همراهی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات مورد نیاز بسیار مهم است.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر