بازدید رییس هیات شهرک های صنعتی عراق از شهرک صنعتی شکوهیه

سپهر اقتصاد- رییس هیات شهرک‌های صنعتی عراق با بیان این که تجربیات و دانش بومی ایران در ایجاد شهرک‌های صنعتی و تامین زیرساخت‌های مورد نیاز بسیار ارزشمند است گفت: به دنبال ایجاد فرصت‌های صنعتی برای همکاری‌های فنی و مشاوره‌ای با سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران هستیم.


به گزارش خبرنگار ایرنا، عواد محمد با حضور در شهرک صنعتی شکوهیه قم افزود: وزارت صنایع عراق بیش از این با کشور اردن به صورت مشترک در مناطق مرزی خود اقدام به ایجاد منطقه اقتصادی با استفاده از ظرفیت‌های دو طرف و بر اساس قوانین مشترک نموده است.

وی اضافه کرد: به دنبال آن هستیم تا با ایران نیز در منطقه مرزی مهران منطقه صنعتی مشترک متناسب با قوانین هر دو کشور ایجاد کنیم و این فرصت را به وجود آوریم که بتوانیم فعالیت‌های صنعتی منطقه را افزایس دهیم.

وی با بیان اینکه در این راستا وزارت خارجه و دولت عراق در حال بررسی کارشناسی موضوع هستند تاکید کرد: حضور در شهرک صنعتی شکوهیه قم با هدف انتقال تجربیات و آشنایی با توانمندی‌های زیرساختی شهرک‌های صنعتی ایران انجام می‌شود.

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم نیز در حاشیه نشست‌های تخصصی هیات عراقی طی سخنانی، اظهار داشت: استان قم با دارا بودن هفت شهرک، چهار ناحیه صنعتی، ۲ شهرک صنعتی خصوصی و یک منطقه ویژه اقتصادی از ظرفیت بالایی در ایجاد و تامین زیرساخت های صنعت و تولید در کشور برخوردار است.

وحید آشتیانی افزود: در کنار ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز سرمایه گذاران داخلی، بدنبال آن هستیم که این دانش و تجربیات خود را در اختیار سایر کشورها با هدف توسعه تولید و صنعت منطقه قرار دهیم.

علیرضا جعفری مدیر امور فنی و زیرساخت سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران نیز در این نشست با استقبال از همکاری‌های فنی و مشاوره‌ای برای ایجاد و توسعه همکاری‌های صنعتی گفت: در این مرحله از همکاری‌ها مطالعات فاز ۱ و ۲ شهرک سازی و همچنین قیمت محاسباتی و برآورد هزینه‌های اجرای کار برای شهرک‌های صنعتی مورد بررسی و ارزیابی کارشناسان و مشاورات دو طرف در تهران و قم قرار می‌گیرد.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر