بازرسی از 195 واحد صنفی طی پنج روز اول تعطیلات نوروز 1403

سپهر اقتصاد-مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قم گفت: از 28 اسفند سال گذشته تا روز جمعه 3 فروردین 1403، در مجموع 195 واحد صنفی مورد بازرسی قرار گرفته اند.


به گزارش روابط عمومی ستاد تسهیلات نوروزی استان قم، تقی حسام مدیرکل تعزیرات حکومتی استان با تبریک فرارسیدن سال نو و آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان عنوان کرد: این سازمان در راستای اجرای ماموریت ذاتی خود و نظارت بر بازار شب عید، از آغاز ایام تعطیلات نوروز بازرسی از واحدهای صنفی را به صورت مرتب در دستور کار خود قرار داده است.

وی ادامه داد: بر همین اساس، اکیپ های بازرسی این سازمان از روز دوشنبه 28 اسفند 1402 تا روز جمعه سوم فروردین 1403 اقدام به نظارت و بازرسی از 195 واحد صنفی نموده اند.

حسام عنوان کرد: از مجموع بازرسی های فوق، 88 واحد دارای تخلف عدم نصب قیمت، گرانفروشی و … بودند که برای 75 مورد از آنها پرونده تشکیل شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی قم گفت: پنج واحد صنفی نیز با حکم قضایی پلمپ شد و در محل واحدهای مذکور نیز پلاکارد تخلف نصب گردید.

وی با اشاره به میزان جریمه نقدی برای واحدهای متخلف عنوان کرد: واحدهای فوق در مجموع به پرداخت یک میلیارد و 452 میلیون و 222 هزار و پانصد ریال معادل حدود 145 میلیون تومان جزای نقدی محکوم شدند.

حسام تاکید کرد: مرحله دوم بازرسی سازمان تعزیرات حکومتی استان قم از اول فروردین آغاز شده و تا 21 فروردین ادامه دارد.

وی با اشاره به راه های ارتباطی با سازمان تعزیرات حکومتی گفت: شماره های ۱۲۴ و 135 همواره پاسخگوی شهروندان و مسافران نوروزی در مورد تخلفات احتمالی واحدهای صنفی می باشد.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر